Vi har precis fått vår nybyggnadskarta och nu ska huset ritas in på den, hustillverkaren tar 5000:- för detta och dessutom en jävla massa tid. Kan man inte rita in huset själv? Hustillverkaren har redan ritat in huset på en annan karta till bygglovet men vi ska komplettera med nybyggnadskarta nu.

Egentligen kan väl vem som helts rita in huset på kartan, eller?

Svar så fort som möjlgit då vi helst ska lämna den på måndag.

:)
 
Tja, jag ritade mitt hus på nybyggnadskartan och det blev godkänt. En fyrkant som föreställde huset och två måttpilar som angav var det låg någonstans. Det var inte så svårt.
Du menar inte att husföretaget vill ha 5000 spänn för detta? Jag kunde gjort det för 4000! :D
 
andersmc skrev:
Tja, jag ritade mitt hus på nybyggnadskartan och det blev godkänt. En fyrkant som föreställde huset och två måttpilar som angav var det låg någonstans. Det var inte så svårt.
Du menar inte att husföretaget vill ha 5000 spänn för detta? Jag kunde gjort det för 4000! :D
Då borde väl vi också kunan fixa till det ;) Det viktigaste är väl att måtten stämmer? Och att det visar var dörrar finns?
I vår kalkyl står det Nybyggnadskarta: 5000 kr...

Men vi kanske får en faktura på själv kartan snart, eller? Dem sa inget om det iallafall..
 
Jo det är troligen avgiften till stadsbyggnadskontoret för kartan, inte husfirmans kostnad i sammanhanget.
 
Det stämmer. Kommunen tar VÄLDIGT bra betalt för underlaget. Det är en sån där chockartad utgift som jag hade förträngt.
 
skit också, hehe..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.