Hej!

Vi bygger nytt och tycker att plattsättaren som vårt husföretag anlitat vill ha extrabetalt för lite väl mycket. De vill ha 340 kr/kvm om man har andra plattor än 15x15, 20x20 eller 30x30. Standard idag är väl snarare 25x40 på vita plattor, inte är det jobbigare väl att lägga 45x45 jämfört med 30x30 i hall exempelvis?

Vi ska ta ett snack med vår husleverantör om detta. Dessutom vill de ha 70 kr/löpmeter om man tar en annan fogfärg än den ljusgrå. Fog kostar väl inte mer om den är vit?? Tycker att det är självklart att det ska ingå en fog som passar plattorna som man har valt utan att behöva betala extra för det?!

Min fråga är: Ni som byggt nytt, vad har era kakelsättare tagit för kvm pris och vilka var standardmåtten på plattor som ingick?

Tacksam för svar!!
 
I tider som dessa är det nästan inga branscher som inte tar en rövare då och då, men nog kan man tycka att 70:- extra / löpmeter verkar löjan.... Du kan väl trava in i ett byggvaruhus och se om du hittar nån prisskillnad på olika fogfärger. Det blir ganska många löpmeter i en tub som kanske kostar en hundring.
 
hej
jag byggde en hellt ny badrum på 25kvm, satt 30'60 på väggarna, 60'60 på golvet och min platsättare tog ingen extra pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.