Hejsan
Vi anställde ett företag i våras som bland annat byggde en trall till vårt hus. Jag kan ingenting om snickeri men jag är orolig över att plankorna sitter för nära varandra, samt att de sitter för nära husets träfasad. Det är inte ens 1 cm emellan. Nu när det regnar mycket så blir trallen lite av en sjö, och jag är orolig över att det kan skada fasaden. Fasaden målades efter att trallen sattes upp, så det är inte målat undertill, för det går inte att nå med penseln. Har funderat på om jag ska sätta nån slags metallkant som skydd, eller om jag bör kontakta de som gjorde arbetet. Jag tar hemskt gärna emot tips och råd från er som är kunniga!
 
  • Träplankor med vattendroppsmönster, horisontell orientering, varierande bruna och gula nyanser, sliten yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv möter röd vägg, vertikala linjer, vinkel, struktur, uteplats eller altan med några små lövblad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand vidrör vattendroppar på vått trägolv; cirkulära vågmönster syns runt dropparna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrall med vattenpölar, reflektioner, regndroppar bildar ringar, vått, utomhus, dämpade färger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Hål i huvudet att bygga sådär. Ändträt på panelen är extremt utsatt med en sådan lösning
 
V
Borra några dräneringshål mellan brädorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.