Hej,
Var idag på Ikea och beställde en måttanpassad bänkskiva till mitt kök (leverans 11 september, det gäller att vara ute i god tid..).
Jag har tidigare förstått det som att bänkskivan Numerär (som finns i fasta mått) och de måttsågade skivorna Personlig kan kombineras. När jag beställde däremot så sa säljaren att det "kan vara" nyansskillnader på dessa skivor, eftersom de kommer från olika leverantör. För min del gäller det ek-bänkskivor men det finns även björk och bok.

Någon som har hört om/har erfarenhet av detta?
 
Jag har inte hört om detta, men jag skulle absolut inte acceptera det. Har inte heller hört att man beställer t.ex. 2 bänkskivor från 2 olika leverantörer då måste det ju bli fel.
 
Vi fick samma besked på IKEA, till vår köksudde skulle vi ha måttbeställd, till övriga köket behövdes inte det måttmässigt. Säljaren sa dock att det då inte är säkert att det blir samma nyanser, en del ek kommer från Baltikum, en del från Storbritannien osv, det blir inte riktigt samma enligt honom. Dessutom så sa han att de måttbeställda görs av A-kvalitet medan det är B-kvalitet på Numerär. vet inte om det stämmer, men vi beställde Pesonlig, la på dem igår, så fina!
Lycka till.
 
Hej ! svårt att få samma nyans. det gäller inte bara ekskivor. tapeter bla , lerpannor osv
 
Hej, tack för era svar!
Det känns som att det får bli en avvägning mellan pris och vilka nyansskillnader jag kan acceptera helt enkelt. Tycker det är lite otydlig marknadsföring från Ikea. Jag ska prata med dem igen när jag är på varuhuset, så får vi se hur jag gör.
 
Ek är ett Naturmaterial så hur man än gör blir det skillnad. Köper man dessutom två olika produkter, "Numerär" och "Personlig", så är risken stor att de kommer från olika leverantörer. Köp samma produkt om du är orolig så slipper du problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.