Jag anlade ny gräsmatta för c:a 3 månader efter konstens alla regler... och det ser väldigt, väldigt bra ut. men den har på vissa ställen blivit fläckig, den är mycket gulare och växer inte alls så bra som övriga gräsmattan gör. vad tror ni, finns det några teorier om vad som är fel och vad jag kan göra?? tack för hjälpen...
 
  • IMG_1647.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mycket intressant fråga. Min är anlagd i mitten av maj och ser likadan ut men i större omfattning d.v.s. i stort sett hela min gräsmatta ser gulaktig ut. Trodde först det berodde på att det kommit fruktansvärt mycker regn och att det helt enkelt blivit surt i marken, men inser nu att det måste bero på något annat.

Är också mycket intresserad av att få lite tips på vad detta kan bero på...
 
Ni har inte fått sådana där odjur, skalbaggslarver elller vad de är för något som förstör?

Botas iallafall med att man köper något som börjar på Ne...som är små microorganismer som tar död på skalbaggslarverna. Finns på plantskolor.
 
Har du provat att göda gräset lite, nu vet jag inte vad du har gjort
för förarbete men om det saknas näring brukar det se ut så.
 
Hej ! Så här ser min tre år gammla gräsmatta ut,ljusa fläckar av dött gräs.Under Maj månad strollade jag ut Algomin,Juli månad strollade jag ut Combi Stroller ogrös.Även grannarnas mattor har liknande problem.Någon som vet vad detta kan bero på?
 
  • IMG_4916.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.