Efter flera månaders upprepade reklamationer har HusCompagniet nu under förra veckan fogat under entrédörren.

Som synes på bilderna är arbetet direkt klantigt utfört.
Fogen är ojäm med hackiga kanter efter dålig maskering.
Den är gjord med fel färg och fel sorts fog.
Fogen går inte ens ut i hörnen. I kant mellan vertikal fog och den nya fogen är det ett stort hål.

När jag vänligt vände mig till deras kontor, för att tala om att det blivit fel blev personalen hotfull.
Skall man godta att en husleverantör inte kan hantera ens den enklaste reklamation?

Jag är mycket besviken på HusCompagniet och tycker att det finns särskild anledning att avråda andra från kontakter med HusCompagniet.
 
  • 20141014_161903_resized.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
husmannen skrev:
Efter flera månaders upprepade reklamationer har HusCompagniet nu under förra veckan fogat under entrédörren.

Som synes på bilderna är arbetet direkt klantigt utfört.
Fogen är ojäm med hackiga kanter efter dålig maskering.
Den är gjord med fel färg och fel sorts fog.
Fogen går inte ens ut i hörnen. I kant mellan vertikal fog och den nya fogen är det ett stort hål.

När jag vänligt vände mig till deras kontor, för att tala om att det blivit fel blev personalen hotfull.
Skall man godta att en husleverantör inte kan hantera ens den enklaste reklamation?

Jag är mycket besviken på HusCompagniet och tycker att det finns särskild anledning att avråda andra från kontakter med HusCompagniet.
Hur skall man maska på en rå betongyta? Du kan ju inte jämföra en fog mellan två perfekt släta ytor och mellan en tröskel och betong.
Hur vet du att det är fel fog? Vad har de använt för fog?
 
Om du tittar på bilderna och läser texten så ser du att det är felaktigt utfört men den
största frågan är om man som kund skall godta att arbetet är dåligt utfört och firman hotfull.

Jag hade kunnat utföra arbetet bättre själv. Bäst vore naturligtvis om jag aldrig anlitat
HusCompagniet.
 
Vad har dom gjort för jobb hos dig?nybyggt hus eller bara bytt dörr?
Visst ser fogen lite "ojämn" ut och går inte ända ut till kanten men som föregående talare sa så är det svårt att få en spikrak fog mot rå betong då det är svårmaskerat.
Hur vet du att dom använt fel fog?

Att dom upplevs hotfulla är ju dock inte reko.
/
M
 
Det ser ut som att den som gjort fogningen mot tegel/murbruk lyckats betydligt bättre även om dessa ytor borde vara minst lika ojämna/råa som betongen.
Frågan är om den som utförde det är backjobbet ens hade förmågan eller viljan att göra ett bra jobb. Som det låter på din beskrivning av företaget så är det ju inte otroligt att de skickade dit någon för att göra en "snabbfix".
 
trojlee skrev:
Vad har dom gjort för jobb hos dig?nybyggt hus eller bara bytt dörr?

/
M
Det finns en (eller flera?) lång tråd om huscomapniet och dess oförmåga att bygga hus. Detta är bara ytterligare ett exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.