K
Halloj,

Köpt ett gäng gångjärn från IKEA, modellen UTRUSTA med integrerad dämpare för att byta ut på ett FAKUM kök. Redan hunnit borra upp skruvhålen på luckorna till 8mm, när jag inser att montageplattan är till för METOD stommar.

Någon som vet vilken montageplatta från Blum som passar med UTRUSTA, där infästningen är vertikal?
 
A
Har du 28mm in till hålraden från kanten?
 
K
@mowatom yes, 28mm från kant till centrum hål på stommen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…

Bästa svaret

A
Hur många behöver du? Kan se om jag har ett gäng i snickeriet. Annars heter de
173L8300
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
Tack så mycket. behöver 26 stycken, såg att Theofils har.. Med lite tur har Stockholmsbutiken öppet imorn, så julen blir räddad. :D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
K
Attans, dom hade stängt tom måndag.. Typiskt
 
Anonymiserad 284245 skrev:
många
Får man väcka liv i denna tråd?
Vad är det som krävs för att montera UTRUSTA med integrerad dämpare (153 graders öppning) i gamla FAKTUM stommar med dörr? Är det modifiering både i stomme och dörr? (bilder från IKEA webb)

Gångjärn UTRUSTA för skåpdörr monterat på en stomme, med integrerad dämpare som ger en öppning på 153 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på produktbeskrivning för UTRUSTA gångjärn med inbyggd dämpare för kök, 153 graders öppning, priset 179 kr för 2 stycken, 24 recensioner med 4,5 stjärnor.
 
Är inte säker men jag tror att de två små hålen i luckan skiljer något men det går att lösa
 
  • Gilla
nattugglan11
  • Laddar…
Det skulle vara mycket bra om någon kunde lägga in måttskiss/ritning på de båda alternativen. Faktum och Utrusta. Det ger nog svar på det mesta. Jag har letat men hittar inget (ännu...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.