Jag har fått en offert på markiser till några av mina fönster.

Det var en lokal firma som var hem till mig och tog lite mått och lämnade tygprover från Sandatex. Dom säljer markiser från Turnils/hunter douglas och Hestra. Jag har dubbelkollat med dom om exakt vilken modell de har offererat mig då det inte riktigt framgick i prisuppgiften. Dock inte fått svar ännu.

Fick prisuppgift idag:

7 stycken fönstermarkiser i kassett med invändig uppdragning kostar ordinarie pris 20,300:- , nu avgår en rabatt med 3050;- vilket blir 17,250:-.
Arbetskostnaden tillkommer med 2,500:- netto. ( förutsatt att du har rotavdrag att utnyttja).
Är detta ett OK pris? Hade jag haft ett 1-plans hus hade jag nog skruvat upp dom själv men då 4st ska sitta på övervåningen har jag ingen riktig lust med det...
 
Nu sitter dom uppe! Blev bra!

2015-04-24 08.37.33.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lars798
  • Laddar…
R
jag köpte tre markiser med elmotor för 11k så de låter dyrt.
 
Tycker inte det låter dyrt, ni har ju inte direkt köpt samma produkter heller.....
 
Jag jämförde med en markis i samma storlek från Skånska byggvaror,de från Skånska var ca 400kr billigare per styck men nu har jag 5års garanti (vad nu kan gå sönder på en markis). Dessutom kunde jag välja "falu röd färg" på tyget så dessa passar nog bättre mot huset än vad de från Skånska skulle har gjort,

Jag är iaf. nöjd och tycker priset var okej.
 
R
inget att spekulera i nu när de är monterat o klart
 
SSSS skrev:
Jag jämförde med en markis i samma storlek från Skånska byggvaror,de från Skånska var ca 400kr billigare per styck men nu har jag 5års garanti (vad nu kan gå sönder på en markis). Dessutom kunde jag välja "falu röd färg" på tyget så dessa passar nog bättre mot huset än vad de från Skånska skulle har gjort,

Jag är iaf. nöjd och tycker priset var okej.
Det vanligaste som kan hända med en markis är att billigt tyg bleks väldigt snabbt samt att tygflärpen som hänger i framkanten blåser sönder
 
Om det är bra kvalitet på markiserna så tycker jag det är ett ok till bra pris. I linje med vad jag betalt för kvalitet (utan motor). Jagar man billigast så hittar du snorbilligt på tex Rusta. Men du får väl byta efter två år ..
 
R
elpaco skrev:
Om det är bra kvalitet på markiserna så tycker jag det är ett ok till bra pris. I linje med vad jag betalt för kvalitet (utan motor). Jagar man billigast så hittar du snorbilligt på tex Rusta. Men du får väl byta efter två år ..
vad jag vet så använder rusta Sandatex och de är väl den tillverkaren som de stora markisfirmorna använder..
 
Roland112 skrev:
vad jag vet så använder rusta Sandatex och de är väl den tillverkaren som de stora markisfirmorna använder..
Jag har satt upp Rustas och det var billigt kinatillverkat. Ingen kvalité på tyget men är man lite händig så köper man tyg och syr själv efter ett par år
 
Tycker det låter som ett väldigt bra pris på både markiser och montering.

Jäkligt snyggt blev det också, de passar huset väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.