Jag måste byta samtliga 16 st 70-talsfönster (de flesta är enluft 10x10 el 10x12) och är på jakt efter mest fönster för pengarna. Jag vill ha brunbetsade (alltså trä) till min tegelfasad och det begränsar ju urvalet. Jag behöver dessutom inte ha det allra värsta eftersom huset i övrigt som sagt är 70-tal med sina brister i isolering. Att då lägga lägga allt krut på fönster är ju pengar som man inte få igen de närmaste 100 åren (kör med ny bergvärme). Så vad borde jag köpa? Både med och utan montering är intressant.
 
Redigerat:
Det ligger mer känsla än ekonomi i fönster. Högre komfort med högre pris. Sen ska man välja material, och färg på insida respektive utsida. Men helrätt med brunt till tegelfasaden, brukar kunna se riktigt skumt ut med vita fönster till tegel, särskilt om det är tjockare ramar (typ pvc). Jag skulle leta efter fönster jag gillar snarare än att fundera vad som ger bäst ekonomi.
 
Jag köpte billiga vita PVC och spraymålade dem till den färg jag ville ha, ser fortfarande bra ut efter 8 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.