Hejsan!

Har tidigare fått fantastiskt hjälp här, när jag satte upp en utkastare på baksidan.
Nu är det dags att fixa lite i tvättstugan, och koppla in en extra tvättmaskin samt en utkastare utomhus.
Till vänster kommer det bli en tvättpelare, och bredvid en vanlig tvättmaskin.

Jag har skissat en liten plan på hur jag tänkt, men oklart om jag tänkt rätt.
Ber om ursäkt för röran.

Inkommande vatten kommer via ett 15mm hårt kopparrör ifrån väggen bakom,
Här tänkte jag ta bort den befintliga vinkelkopplingen och ersätta den med en T-koppling för att kunna dra vidare vatten till utkastare (uppåt), men även till en ny kran för tvättmaskinen (vi kommer ha 2st tvättmaskiner)

Uppåt från denna tänkte jag nyttja ytterligare en T-koppling för att kunna gå vidare åt sidan och montera ett Ventilfäste + Ventil för tvättmaskinen, Samt uppåt till en Kulventil vidare till 2st Vinkelkopplingar för att ansluta utkastaren som montera uppe i hörnet.

Nedåt tänkte jag ha kvar befintliga 12mm kromade rör, och därmed montera klämringskoppling 15x12mm

På så sätt har jag 15mm till både utkastaren ute, samt tvättmaskinerna, medan 12mm fortsätter att försörja tvättställsblandaren.

Det jag oroar mig mest för är om jag kommer nära väggen nog för att fästa detta på ett bra sätt från anslutningen genom väggen, äger ingen rörbock i dagsläget.

Kommer även montera nya spilltrattar, behöver egentligen 3st (2st tm samt 1 tt)
Har ni några idéer på hur man gör det snyggt tas dom gärna emot

Eller har jag tänkt helt åt skogen, och finns det enklare sätt att lösa detta på?


Tvättstuga med anmärkningar för rörarbeten, bland annat krav på ny kran och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Befintligt inkommande i tvättstugan:
Rörledning, vägg, ventil, anslutning, industriell, metall, rör, närbild, bostadsinfrastruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närmare bild på nuvarande utrymme
Vägg med eluttag och rör, ledningar och krok i ett hörn, enkel inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.