Ska bygga ut våran gamla stuga (barack) och blev lite fundersam vad jag ska sätta i ytterväggarna.
Tänkt följande steg utifrån Fasad-bärläkt-vindpapp-reglar/Isolering- ? - installationsfack-gips.
Vad ska jag sätta vid?
Byggfolie känns inte rätt då resten av stugan är gammal och inne tempen dras ner när vi inte är där
 
S
Jag hade nog använd någon form av diffusionsöppen isolering typ träfiber, iCell eller något liknande och sen ångbroms på insidan. Då skiljer sig inte det ny från det gamla så mycket.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
S Screew skrev:
Jag hade nog använd någon form av diffusionsöppen isolering typ träfiber, iCell eller något liknande och sen ångbroms på insidan. Då skiljer sig inte det ny från det gamla så mycket.
Vad sätter man som ångbroms?
Räknas glasfiberisolering till diffusionsöppen isolering?
 
S
S Snowmonster skrev:
Vad sätter man som ångbroms?
Räknas glasfiberisolering till diffusionsöppen isolering?
Ångbroms sätter man på insidan, samma som ångspärr. Jag uttryckte mig nog lite knepig, diffusionsöppen är fel ord jag menade hygroskopisk. tex spån som man använde förr är det. Glasfiber är inte hygroskopisk om jag minns rätt
 
Skruva fast brädan underifrån i något. Sätt tving, skruva (med skruv som inte går igenom), bort med tving, såga.
 
P Per-Elofsson skrev:
Skruva fast brädan underifrån i något. Sätt tving, skruva (med skruv som inte går igenom), bort med tving, såga.
Tror du svarade i fel tråd 😊
 
S Snowmonster skrev:
Tror du svarade i fel tråd 😊
Haha ja jävlar.. verkar inte bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.