Har kollat på Bosch, Siemens m fl och kollat upp paket. Har varit i butiker och sett hur tvätt och tork ser ut.
Priserna varierar. Man får fri frakt hem via internet butiker, några tar betalt för frakt från butik hem.
Det finns olika batch/revisioner bland olika märken på i princip samma tvätt och tork maskin. Butikerna satsar på olika batcher med lite skillnad på tillverknings id för att få vara bäst i pris på t ex prisjakt.
Som konsument är allt en j@ röra men man kan rådda systematiskt och se vad som är vad.
Hade nästan något på G så blir det Electrolux kampanj på Giganten med riktigt bra priser.
Kollade in och jämförde idag och det blev faktiskt en ny tvättpelare från Electrolux, något jag inte tänkte göra när jag började reka tvättmaskin och torktumlare.

Fick fri frakt hem från butik till tomtgräns här också, ett krav.
Nya produkter in får lite prishöjningar pga högre fraktpriser mm. En del helt nya versioner modell 2021 är det lite leveranstid på pga fraktstrul .

Köpte därför modeller som funnits några år och som inte strulat än. Utförsäljning till nästan halva priset på någon maskin kan jag leva med.

Tvättmaskinen är känd via vänner och fungerar bra. Tumlaren är en risk vad man än köper, oavsett fabrikat.
 
Ok. Och med denna tråd vill du säga vad? Att du köpt en tvätt och en tork?
 
A
[SH] [SH] skrev:
Ok. Och med denna tråd vill du säga vad? Att du köpt en tvätt och en tork?
Hennes inlägg är överlag att hon är störst bäst och fulast och bara det hon gör är rätt och bäst, bara att ignorera
 
Problemet handlar om hur svårt det är att få valuta för sitt köp av dagens tvättpelare (tvättmaskin + tumlare).
Förr kunde man köpa en tvättpelare som höll i +10 år, men så är det inte längre.
Det finns tvättmaskiner som når 10 år än men inte avancerade tumlare som skall spara energi.
Allt blir dyrare och vi som konsumenter får egentligen mindre för pengarna.
En tvättmaskinreparation, offert 3.500 sek är ju helt j@ korkat.
5 år garanti, man får betala några tusen extra och min tvättmaskin rullar än, men tumlaren har strulat efter garantitiden flera gånger.

Många frågar efter bra prisvärd tvättmaskin, torktumlare etc. Det är svårt att få tag på något som är prisvärt och håller länge nog.
Alla konsumenttester är inte heller tillförlitliga, många är t o m rena bluffen och reklamplatser.

Grannen har en Bosch som skulle vara bäst. Den åkte ut före min Electrolux och man hörde aldrig mer en Bosch.
Jag sa samma sak om electrolux och tänkte prova en Siemens. Men det är samma skit som Bosch och Husqvarna samma skit som Electrolux. Som konsument är det svårt att hitta rätt och bli nöjd.
 
Bosch och Siemens är helt klart det bästa
 
Det slutade med ett electrolux paket. Men med en lite finare tumlare.

Electrolux nya tvätt har jag inte haft så många synpunkter på.

Men deras gamla kondensortumlare med värmepump har inte varit bra. Kondensorn har geggat igen och man får plocka ner hela tumlaren för att göra rent.

Kollade därför runt på flera märken, Bosch, Siemens, Miele m fl.

Fick chansen att träffa några som haft samma problem som ändå köpt den här nya kondensortumlaren och fick kolla filter och kondensorn.
Nya filterkonstruktionen på Electrolux fungerar faktiskt bra. Lååångt bättre än de tidigare konstruktionerna.

Så jag slog till nu när butiker hade Electrolux kampanj. Efter 2 veckor, supernöjd med tvättmaskin och tumlare.
 
  • Ny Electrolux kondensortumlare med värmepumptechnology i ett kök, med tydliga reglage och 10 års warranty-dekal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en Electrolux kondensortumlare med syntlig filterkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en ren kondensor i en Electrolux tumlare med synlig filterdesign.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som öppnar filterutrymmet i en Electrolux kondensortumlare för att visa det nya filterdesignen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Köpte det här. Första köpet på lokala Giganten, fick fri frakt hem.
Har annars handlat på Tretti & Hemmy, på nätet med fri frakt hem.
Tvättmaskin 74 kg, tung som attan. Men den skall stå underst ...
Tumlare 55 kg. Lyfte själv så tung den också.
Vit frontmatad torktumlare med blå handduk inuti visas bredvid pris och erbjudande om rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Electrolux PerfectCare 600 tvättmaskin reklam med pris och kundbetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Köpte det här. Första köpet på lokala Giganten, fick fri frakt hem.
Har annars handlat på Tretti & Hemmy, på nätet med fri frakt hem.
Tvättmaskin 74 kg, tung som attan. Men den skall stå underst ...
Tumlare 55 kg. Lyfte själv så tung den också.
[bild] [bild]
Ledsen men en tvätt som väger 74 kg kan knappast klassas som tung... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.