Är det någon som vet någon enkel modell och som inte är högspolande? Kan man få tag i bakelit sits idag eller måste man köpa något i svart trä istället? Jag har letat men inte hittat något som passar så nu hoppas jag på er hjälp.
 
Var på Bauhaus idag och såg då en toalett i gammal stil . Fanns även en sits i svart matt "plast". Vet ej om det var bakelit.
 
Gustafsberg har en serie med wc som ser ut som äldre modell. Dessa kommer (eller om det är ett tillval vet jag inte) med svarta sitar.
 
Tyvärr har Gustavsberg slutat tillverka den toaletten... (Classic), den finns endast som vägghängd och ser inte alls klassisk ut. Skittråkigt!

Det finns svarta plastsitsar att köpa, det finns också flera som har det som tillval. Själv älskar jag formspråket i Sanovas Efi-serie, men jag vet inte om den toaletten finns med svart sits.
 
De wc-stolar som visas i länken ovan tycker jag personligen ser för "dyra" ut för att passa i svenska badrum...de är mer engelska skulle jag tro. det blir för mycket detaljer liksom. Vi hade samma problem och hittade ingen riktigt bra utan vi valde en enkel modell med rak ganska fyrkantig design på tanken...ska leta upp en bild senare.
 
Vad snygga! Letar själv efter liknande men tycker att dom är för dyra. Tänkte köpa med från England i våras när vi hade bilen över, men det var beställningsvara så det sket sig. Hittade snygga på bathstore.com. Får se när det blir.
 
Jag antar att det var Gustavsbergs toalett jag hade sett tidigare o tyckte mycket om, men kunnde inte hitta den av förklarliga själ. Synd!!
Sophie: Jag ser fram emot en bild på den du har eller du kanske vet tillverkare o namn?
 
Jaha, det kan inte bli en Sanovatoalett för vår del på grund av måtten. Så vi har bestämt oss för Svedbergs WC 9027 som har fyrkantig tank och går att köpa med svart sits.

http://www.rorshoppen.se/produkter/145
 
Skulle tro att det är den toalettstol som Konichiwa girl hänvisar till ovan som vi faktiskt valde. Enkel och snygg tycker jag. Hittar inte modellbeteckningen just nu men här är en bild iallafall...
 
  • badrum toa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket snygg, en sån blir det!!! Den svarta sitsen gör otroligt mycket. Tack för alla tips.
 
Åh, vad trevligt. Nu har man en bekräftelse på att man tänkt åt rätt håll. :)
 
Linda F skrev:
Var på Bauhaus idag och såg då en toalett i gammal stil . Fanns även en sits i svart matt "plast". Vet ej om det var bakelit.
Var inte bakelit letade själv efter en svart....Fick en i farsdagspresent av frun (Bauhaus)
Tycker den svarta på bilden ser högblank ut...Den på Bauhaus lite mattare liiite snyggare tycker jag;)

Mvh
 
Vår sits är inte den svarta som man kan välja att följa med toalettstolen (vi fick bara med en i vit plast...visste faktiskt inte att man kunde välja andra så det blev den) utanden är köpt på Bauhaus. Men visst är den blank...hade gärna haft en i bakelit men denna duger.
 
I och för sig ser Svedbergs svarta sits ganska blank ut den också (http://www.svedbergs.se/se/svedbergs.se/image-repository/product-images/1059.jpg/image_large), men jag tycker inte att det bara hänger på sitsen. Nu vet jag inte hur Bauhaustoaletten ser ut, men många moderna toaletter brukar vara antingen runda eller väldigt smala i designen. Jag gillar den från Svedbergs för att den är lite kantig och har lite äldre formspråk. Plus att den har dolt s-vattenlås, inga jobbiga krokar att rengöra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.