Hej! Är ute efter en svart skinnsoffa. Har tittat lite på nätet på IKEA Hamra 9000kr, DUX Johan, ca 25900kr (Svenssons i Lammhult), ILVA Barton 7500kr, MIO Eton ruta 13400kr. Har ni någon av dessa eller någon i den stilen? Är den skön? Har den hållit länge?

Pernilla
 
Om du ändå kan tänka dig en budget på c:a 25.000 kr tycker jag även du ska ta med Svenssons "egen" soffa från Eilersen - "Svenssonsoffan" i beräkningarna. Den finns numera också i svart läder och är jätteskön. Personligen tycker jag dessutom det är snyggare med två breda sittdynor i en tresitssoffa än tre smalare.

Kolla även på Ire´s soffor. De har flera modeller som jag tror du skulle kunna gilla.
http://www.iremobel.se/soffor.htm
 
Skinngruppen har ju en massa soffor, har tyvärr inte provsuttit någon dock...
 
pillan71 skrev:
Hej! Är ute efter en svart skinnsoffa. Har tittat lite på nätet på IKEA Hamra 9000kr, DUX Johan, ca 25900kr (Svenssons i Lammhult), ILVA Barton 7500kr, MIO Eton ruta 13400kr. Har ni någon av dessa eller någon i den stilen? Är den skön? Har den hållit länge?

Pernilla
Hej!

Jag har föegångaren till Eton Ruta från MIO (ser likadan ut men utan rutor). Grymt nöjd med den, man sitter stabilt utan tendenser att halka omkring samt att den håller formen mkt bra. Har haft soffan i två år snart och den ser ut som ny trots att jag inte behandlat på något sätt. Mycket skön att sita i. Jag är helnöjd
 
Jag tycker Ikeas svarta skinnsoffa i Stockholmserien är snygg.
 
Mio har en kampanj just nu där de har en svart skinnsoffa för
halva priset 8300 kr(ordinarie 16600 kr).

Riktigt snygg om du frågar mig..

Mio - Möbler - Soffor - Tireno
 
birgi skrev:
Jag tycker Ikeas svarta skinnsoffa i Stockholmserien är snygg.
Den är inte svart ;-) Den är mörkbrun! Men den är snygg :)
 
pillan71 skrev:
Hej! Är ute efter en svart skinnsoffa. Har tittat lite på nätet på IKEA Hamra 9000kr, DUX Johan, ca 25900kr (Svenssons i Lammhult), ILVA Barton 7500kr, MIO Eton ruta 13400kr. Har ni någon av dessa eller någon i den stilen? Är den skön? Har den hållit länge?

Pernilla
Jag har precis köpt en Dux Johan från Svenssons. Den är otroligt skön att sitta i, rena terapin för ryggen. Svanken får precis det stöd den behöver så att nacken och axlarna slappnar av naturligt. Även min mamma - som har svåra problem med sin rygg - älskar den. Tycker att soffan är värd varenda krona. Tycker också att det blir naturligare att sitta tre i soffan med tre dynor istället för två stora, och jag tror att soffan håller formen betydligt längre med den konstruktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.