P
Kan det vara en Essbox mini tro? :)(y)
 
  • Stork som flyger med en grön Essbox mini i näbben mot en molnig himmel, text "VI VÄNTAR TILLÖKNING Finns i butik v.10".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
S
ännu något att inte köpa
 
Yes det är det, tänk er halva storleken mot Essboxen som finns nu.
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
nikasp
Heja, den vill jag nog ha då den stora kändes onödigt stor för mina amatörbehov. Enklare att släpa mellan huset och torpet.
 
Någon som skaffat mini-versionen?
Har klämt på den några gånger och gillar det. Speciellt då det är närmare systainer storleksmässigt. Men priset är saftig och väntar på erbjudanden i stil med "köp 10 skruvlådor och få en väska gratis" 😁

Någon som sett något sådant någonstans?
 
S
Beijer.
 
XL bygg brukar bjuda på lådan om man fyller den med skruv
 
T
Jag var in på Beijer härom veckan och införskaffade mig en låda. 1 kr vid köp av 6 askar skruv. Har redan den stora varianten men den lilla är ett fint komplement. Lika bra som den stora men smidigare, så jag kommer att förvara de skruv jag använder mest i den lilla väskan.

Så gå in på Beijer och kolla!
 
Jag köpte också på Beijer förra veckan. Köpte lite skruv jag hade slut på, och sen för att få en till köpte jag några askar m4 muttrar. Ordinarie pris på väskan var 349, sex askar muttrar fick loss på 150 och sen var det en krona för väskan. Det mest intressanta var att det var deras egen försäljare som tipsade om att väskan blev billig om man gjorde så.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Köpte en i veckan på Karl Hedin, osäker på pris, tror lappen sa 299:-
 
Är det någon som fyllt på sin gamla inne/utelåda från Essve? Jag menar de där lådorna i plåt som de sålde ut precis innan de nya väskorna kom. Nu börjar mina lådor bli helt tomma och det skulle inte vara så dumt att få dem fyllda igen. Finns motsvarande skruv i Essves sortiment fortfarande?
 
badtastex skrev:
Är det någon som fyllt på sin gamla inne/utelåda från Essve? Jag menar de där lådorna i plåt som de sålde ut precis innan de nya väskorna kom. Nu börjar mina lådor bli helt tomma och det skulle inte vara så dumt att få dem fyllda igen. Finns motsvarande skruv i Essves sortiment fortfarande?
Nog finns innehållet, numer i Essboxanpassade plastaskar. ;)
Så bästa affären är nog Beijer och 6 askar + 1:-
 
Jag har fyllt på i mina plåtlådor flera gånger och inte haft problem med att hitta någon storlek :)
 
Jag har också fyllt på mina många gånger, men nu kände jag att det var ett bra läge att byta till de nya lådorna. Har tyckt de stora lådorna känts lite onödigt stora och väldigt tunga fyllda med skruv. De mindre nu kändes mer lagom. Men man får nog har fler lådor för att ersätta de gamla då facken blir större i de nya lådorna. I alla fall om man använder orginalburkarna och inte lastar om i mindre burkar. Jag ser det dock inte som ett problem. Det är inte ofta man behöver så blandade storlekar, så packar man dem smart borde det räcka att ta fram en åt gången iaf. Jag ser en vinst i att byta ut de gamla lådorna, då alla mina har någon form av problem med låsmekanismen, och jag känner mig helt enkelt inte säker på att de ska förbli stängda när jag lyfter dem. Minst två av dem har också väldigt vassa hörnor som repar underlaget man lägger dem på. Detta plus att jag gillar tanken på att stoppa i burkarna direkt istället för att behöva hämta ett lager att fylla på ifrån tycker jag talar för de nya lådorna. Men det resonemanget bygger ju på att det är essves skruv som är det man normalt köper.
 
Jag funderar också på att skaffa en liten att bära med mig eftersom låsen på mina plåtisar är allt annat än bra. Tycker dock att dom fungerar bra i snickeriet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.