Jag har funderingar på att köpa en "Droppen" pool från jf-fritid.
Är det nån här på forumet som har en sån eller deras "storpool"? Vore bra att få någon att bolla funderingar med!
T.ex.
Kan jag placera sandfiltret i källaren (nivåskillnaden blir ca 1,5 meter under poolens botten)?
Har tänkt mej att delvis bygga in den i befintlig altan och sänka ner den i marken ca 0,5m. Ser plåtväggen ok ut på utsidan eller bör man täcka in den på nått vis?
mm mm mm.. :)

/Pake
 
Har byggt en storpool från JF för fem år sedan, Vi sålde huset i sommras och den var ok då. Den är helt ok för det priset, går nog inte att jämföra med dyrare pooler kvalitetsmässigt. Jag byggde in poolen i en sluttning med trädäck runt om blev kanonbra. Vi ska bygga pool på vår nya tomt också men här måste den bli nergrävd så det blir en betydligt dyrare pool nu.
Titta även på poolforum.se för mer tips
 
Det blir nog en storpool för oss också, passar bättre i trädgården.
Vad hade du för uppvärmning?
 
Jag hade en solpanel från JF, ifall vi bott kvar skulle vi köpt en till. Jag styrde pumpen med en timer så att den bara gick dagtid.
Det går alldeles utmärkt att sätta pumpen och filtret i källaren sätt bara dit ordentliga avstängningsventiler jag antar att det finns en golvbrunn som tar hand om eventuellt läckage.
 
Jo avlopp finns
Har beställt en 6,1x3,6x1,32, kommer nu i veckan :)
j&f har några kvar till vinterpris (-10%)
 
Idag fick jag hem poolen! :)
Ska sätta igång bygget så fort jag kan så poolen kommer upp i vår.
 
Lycka till, tänk på att du inte kan vara tillräckligt noggrann när du gör botten så att den blir slät och hård.
 
Jo de ska jag tänka på!

Är det här ok tro? :
duk i botten av gropen så inte singelbädden, som blir 100mm, åker ner i backen. 70mm xps isolering, 50mm stenmjöl, betongmatta, liner.
Runt om tänker jag sätta eps 100mm med platonmatta mot plåten (j&f tycker att det ska vara luft kring väggarna för rostskyddets skull).
Jag ska lägga dränering runt om med pumpgrop.

Är jag ute och cyklar??
 
Lägg även en duk mellan singlet o isoleringen så inte isoleringen trycks ner i singlet, annars en mycket bra botten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.