Hej!
Bor i en bostadsrätt med altandörr från Elitfönster som jag vill installera en kattlucka i.
Behöver då köpa en ny plåt till utsidan så att vi kan återställa den dagen vi flyttar.

Har varit kontakt med elitfönster och flera av deras återförsäljare utan resultat. Antingen säger de att de inte har det eller att man behöver åka till deras butik som ligger flera timmar bort för att kolla om de har det där, vilket jag inte är så sugen på när det inte ens finns någon garanti att de har det jag söker.

Någon som vet var man kan beställa? Färgen jag söker verkar inte vara en del av deras standardsortiment vilket gör det hela ännu svårare. Behöver inte vara orginal om det finns någon annan tillverkare som har samma mått och färg.

• Altandörr från Elitfönster med beige plåt på utsidan, stående öppen mot snötäckt altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Kolla i stadgarna vem som äger "fönsterdörrar". Det kan vara så att det är du själv. Så är det i vår förening.

J Jocke Best skrev:
Kolla i stadgarna vem som äger "fönsterdörrar". Det kan vara så att det är du själv. Så är det i vår förening.
Tack för tips, har tyvärr kollat redan. Jag äger insidan men föreningen utsidan så styrelsen har sagt att jag måste kunna återställa.

Om du kan demontera och montera plåten utan att skada dörren är det väl bara att ta bort den tillfälligt och sätta tillbaka den då du flyttar då du återställer?

Kattluckan kan du väl sätta i en vanlig eloxerad aluplåt eller en Cembrit skiva medans du bor i lägenheten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.