Hej,
tar tacksamt emot synpunkter på planlösningen på vårt tvåvåningshus. Vi tycker själva att det stämmer överens med våra behov men tar gärna emot era förnuftiga idéer och tankar.

Vad vi bland annat funderar över är om man ska ha inbyggda drag-garderober på övervåningen där barnen ska "husera" eller om man ska ha föråddsgarderober som det är på skissen. Vi tänker nog heller inte ha toaletten i ett litet separat rum på ovanplan som det är nu.

Övriga saker vi gärna tar emot kommentarer på är förvaringsutrymmen/kök etcetera.
Hoppas att det går att se på de bilder jag bifogar...

TACK!
:)
 
jag tycker undervåningen ser bra ut fast jag hade flyttat ut frysen närmst väggen sedan kyl och sist ugn var sitter spisen? är den i köksön?
jag kan rekomendera upphöjd DM istället för upphöjd ugn man är oftare i DM och rotar:S
kan inte se ovanvåningen....
har du Tvättmaskin och torktumlare i groventren?
då är det bra med MYCKET förvaring i det rummet för sänglinnen och dyl.
Blir det dusch på ovanvåningen oxå?
om inte kan det vara bättre att göra badrummet lite större på bekostnad av sovrummet så att man får in dörren från storarummet i stället för genom sovrummet.
annars gillar jag den öppna planlösningen
 
Här kommer bilden på ovanvåningen i kraftigt minskad storlek. Hoppas att det går att se ändå.. :(
 
Hej,
ugnen sitter först till vänster när man kommer in i köket. Och jag håller med dig om att stuva om kyl/frys/ugn. Håller också med om upphöjd DM, bra tips, tack!

På övre plan blir det både dusch och bad på 14,,8 kvadrat så där finns det rejält med plats. Tvättstuga med förvaring blir på ovanplan så att grovéntren kan få bestå av skitiga ridkläder m.m :p

Kul att du gillar den öppna planlösningen, det gör vi med!
 
Nej, den var för liten!
 
B
du får zooma in ella
 
Har inte word så det går inte. Kan bara se den precis som den är gjord. Och inte går den att öppna som bild heller. Eller har jag missat något?
 
B
ajdå, förlåt då
 
Hur ska jag göra så att bilden blir större utan att den ska bli för stor för att lägga in här?
 
Är den större nu?
 
övervåningen ser härlig ut bra att rummen inte ligger vägg i vägg (snarkare el dyl:blushing:) och rejäla klädrum
det enda som såg konstigt ut var toaletten med dörr in i badrummet? inte så roligt om man ligger i badet och det blir spring in på toaletten?
byter du plats på förråd och toa kan du få ingång till toan vid trappan men det kräver nog sjutdörr för att lösa det praktiskt,
föråd kan vara bra att ha från badrum oxå, förvara handdukar shampo och sånt man inte vill ha framme.
underbara klädutrymme... vill oxå ha..
en liten petitessdetalj....
jag hade nog vänt på badrumsdörren och klädrumsdörrarna så att dom öppnas in i rummen istället tror det är mer praktiskt
 
Hej,
vi gillar inte heller toaletten i "eget rum" och kommer att sätta in toaletten i badrummet. Det är så stort ändå. Troligen gör vi nog ytterligare större förrådsrum intill tvättstugan så att det blir ett stort härligt vinkelrum. Vet inte ens om man ska separera tvättstuga och förråd med en dörr. Möjligen bra för dammet...

Som sagt, förrådsrum kan man inte ha för många av.. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.