Vi ska lägga in matta i tvättstugan. Sedan fick vi info om att det behövs bilas upp för ny brunn men filformat kan inte säga pris då dom inte vet hur mkt jobb det blir. Golvfirman som jag förstod tar in en annan firma till det. Vet ngn i forumet om jag kan använda rot avdraget i detta. Jag får rot på firman som fixar golvet. Kan man få rot från flera firmor då det kommer vara lite olika firmor som tas in för att vi skall få ny matta i tvättstugan?
 
Antagligen kommer golvfirman få en faktura från den andra firman, golvfirman vidarefakturerar dig. Du har bara en part som du lagt beställningen mot. Det funkar galant att få ut rätt ROTavdrag på det sättet.

Vi grävde ut och isolerade runt grunden föra året, vi kontaktade en firma för allt jobb, den firman tog i sin tur in två andra firmor (grävare och VVS) (VVS för att vi samtidigt bytte inkommande vattenledning), delar av VVSjobbet gick på fakturan för utgrävningen, lite fick vi en separat faktura från VVSfirman (vi gjorde lite mer än bara bytte vattenledning i samma veva).
 
Ok tack demmpa för svaret. Som jag tolkar ditt svar så borde vi få dra ROtAvdrag från även de andra firmorna. Det var nämligen så att golvfirman ej kan säga ngt pris vad gäller bilningen av golvbrunn då dom inte vet hur mkt arbete det blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.