Äntligen, köksfläkten är på plats! Men, se bild. Den gamla töjböjslangen, som det står Futurum på, var svår att få in i den nya köksfläktens slanghållare, en Franke 1200. Jag får nu inte slanghållaren helt på plats i fläkten. Det otäta syns på bilden. Dock, det finns öppningar i fläkten, som också syns på bilden. Så det kanske inte gör nåt att slanghållaren lämnar en liten glipa? Jag vore som alltid supertacksam för respons!
 
  • Ventilationsrör genom tak, isolering syns, kablar, tätt passande genomföring, byggkonstruktion detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anslutningsflexslangen ska inte in i anslutningen på fläkten utan den ska sitta utanpå och tryckas ihop med slangklämma.


Ett rostigt fjäderpaket med bult sitter inuti ett metallhölje, möjligtvis fordonstillbehör, i behov av underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Likt ocan.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Anslutningsflexslangen ska inte in i anslutningen på fläkten utan den ska sitta utanpå och tryckas ihop med slangklämma.


[bild]
Likt ocan.
Ok, tack, jag förstår. Jag antar att jag borde göra om det...
 
Liten fundering. Det verkar fungera som jag gjort det. Är det ett problem att ha det så?
 
Det kommer komma med mycket matos utanför då jag skulle rekommendera att göra om anslutningen och ha den utanpå med slangklämma
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Håller med @Jeppson, matoset innehåller även en del fett så om det inte är helt tätt så blir det fettigt i hela skåpet med tiden.
 
  • Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.