HJÄLP!!
Min gamla Stiga har havererat totalt, så jag måste investera i en ny gräsklippare men vilken modell??
Förutsättningarna är: ca 1500 kvadrat ojämn gräsmatta, många vinklar och vrår, alltså ingen fotbollsplan direkt. Budget: nja...
Alternativ: Åkklippare, skall man ha mittmonterat eller frontmonterat klippaggregat? Fördelar/nackdelar? Nytt eller beg?
Skall man slå till på en robot? Fördelar/nackdelar?
Många frågor men inga svar. Kanske skulle skaffa får istället
 
Klippo med mulcher. Comet eller vad dom nu heter. Dyr men hållbar.
 
Vill du ha åkare till runt 1500kvm, mindre modell med frontagg bör väl vara the shit, Stiga Villa kanske med hydrostat självklart, Husqvarna 111 osv. Alltså mindre frontrider. Traktor är bättre på öppnare tomt med större ytor. Har själv stor tomt med öppna ytor, inte så mycket träd och buskar (än) att kryssa runt. Jag har precis sålt min traktor till förmån för en rejäl midjestyrd historie med frontagg. Men till under 2000kvm räcker det med typ Stiga Villa tycker jag.
Skall du ha vanlig motorklippare, Klippo Excellent och uppåt med drivning. Briggs eller Honda tycker jag är skit samma numera. Dagens Briggs är bra. Men många föredrar Honda.

Robot tja kanske, är ingen expert på dessa men de kan väl inte sköta klippningen till 100% ändå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.