Hej! Har byggt ut huset(byggår 1961) 60+30m2! 1 klädkammare,1 sovrum och 1 biorum! ovanpå ett 30m2 loft. Nu till problemet...Får fuktdroppar på väggen som är byggd mot gaveldelen på befintliga huset. Innerväggen går mot yttervägg med en 50mm fasadskiva o 220mm isolering. har 50mm luftspalt överallt. Gamla gavelväggen ska rivas bort helt upp till befintlig takhöjd så att huset blir homogent och känns som ” en enda byggnad” Nya utbyggnaden vilar på en limträbalk med 3 stolpar. Iaf på utsida gammal gavel kommer ju nya bygget med isoleringen och nya innerväggen som börjar på 240cm och går upp till maxhöjd på huset. Jag får fukt på från fasadskivan och in mot nya bygget somnhamnar på ångspärren. Är bara en kortbit plast som ska täta mellan limträbalken mot gamla gaveln. På 3 ställen kommer de små pölar vatten vid väderomslag! Nu idag vart de plusgrader och då kom skiten. Börjar bli riktigt jobbigt så snälla alla tips mottages! Hoppas ni förstår min beskrivning Mvh Marcus
 
Gammalt foto, utsidan är nästan klar förutom fönster som jag väntar på! Allt är isolerat även fönsterhålen är igensatta med plyfa och isolering iväntan på fönster. Golvvärmen har varit på i några månader och plattan är gjord i semptember. Tempen ligger på ca 15-16 gr i utbyggnaden och är inte fukt nån annanstans. Ångspärren rör på sig när de blåser ute antagligen för att fönstrerna saknas och de blåser in i väggarna, kan de möjligtvis ha nåt med saken att göra? Typ att de trycker fukten inåt på dem ställena de kommer fukt?
 
  • Hus under renovering med isolerade och med plywood igengjutna fönsteröppningar, omgivet av snö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.