Har köpt ett hus med ett badrum som har golvvärme och klinker där golvvärmen har börjat strula. Badrummet är från -01. Säljarna vill åtgärda problemet och har fått förslaget från firma att lägga nya golvvärme och klinker ovanpå den gamla.

Är detta att rekommendera? Vad pratar vi om för kostnad? Risker?
 
Det är en fullösning och jag skulle inte rekommendera den. Den kommer även höja nivån på golvet rejält, hur blir det vid tröskeln?
 
Vad är det för fel? Vad innebär det när golvvärmen "börjar strula"?

Oftast är det givaren som ger upp, och därefter termostaten, men sällan själva kabeln.
Givaren ska vara placerad i ett elrör för att kunna bytas ut utan att riva upp konstruktionen och termostaten sitter ju synligt, så det kanske är läge att börja i den änden? Vidare går det också att lokalisera skada på kabeln och eventuellt laga den, beroende på vart skadan är.
 
Jag vet väldigt lite än, vi ska prata vidare med dem idag men golvet har tydligen värmts väldigt ojämt och dåligt och de har haft en firma där som tittat på det.

Min tanke är ju att efsm badrummet ändå är så gammalt kanske det är bättre att dra av beräknad kostnad på priset och byta ut hela badrummet?
 
Vi har haft besiktningsman där som hävdar att badrummet är i bra skick och ingen fukt i golvet.
 
De har provat ett byte av termostaten så vi avvaktar till nästa vecka för att se hur detta funkar.... Badrumstenovering var inget vi har budgeterat för....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.