Tjo!

Ska om ett par månader börja resa nytt garage. Letar i nuläget febrilt efter lämplig garageport. Vilka fabirkat finns? Vad ska man tänka på?? Vi vill gärna ha en takskjutport som öppnas lite smidigt med en knapp från bilen eller så.... VArt ska vi börja leta helt enkelt?

Jo, bredden vill vi ha minst 3 meter så man kan göra en handbromsvändning in så att säga. Google är bra, men erfarenheter från er självbyggare är ännu bättre!

/ E
 
Hejsan...

jag installerade en Hörrman förra hösten.. köpte porten av 1-två-tre i höör i skåne, jag tittade på hörrman och crawford men valde hörrman då passformen kändes bättre (gummilisten mellan sidostolparna och själva porten var ca 10 mm på Hörrman mot ca 20-30 på Crawford)

Annars var ju valet om den skulle vara isolerad eller inte, jag gick på en 40 mm tror jag det var (vilket då är den isoerade modellen)

Sen valde jag att installera både porten och öppningsmotorn själv och det hela slutade på 14000, och då är min port 2,5 x 2 meter
 
Tack för svaret!

Hmmm, är 2,5 meter öppningsbredd tillräckligt tycker du? Är det 2,5 meter dörr ellet stjäl karmen ytterligare några centimeter på den porten?

/ E
 
Emil_J skrev:
Tjo!

Ska om ett par månader börja resa nytt garage. Letar i nuläget febrilt efter lämplig garageport. Vilka fabirkat finns? Vad ska man tänka på?? Vi vill gärna ha en takskjutport som öppnas lite smidigt med en knapp från bilen eller så.... VArt ska vi börja leta helt enkelt?

Jo, bredden vill vi ha minst 3 meter så man kan göra en handbromsvändning in så att säga. Google är bra, men erfarenheter från er självbyggare är ännu bättre!

/ E
--------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Helt klart en dörr i fullbredd.
Jag monterade en takskjutport från Garageportar Industriportar Vikportar Condoor
Bredd 5000 mm, det är ett år sedan, o är mycket nöjd, bra pris, bra support.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.