Försöker dra en ny flexslang från en takdosa och bort mot fönstret ca 1.8 meter i en hyfsad rak sträcka.

Det jag har att bråka med är att undertaket är spikad råspont på reglar och plast/isolering ovanpå. Vad man än försöker att skjuta framåt med så tar det stopp/viker sig etc.

Någon som har ett bra tips? Enda lösningen jag kan komma på nu är att ta ett 25mm centrumborr o göra så hål i plankorna och på så sätt fiska fram ett rör.

Råsponten är 15mm tjock och testade dra en neodym magnet och en fk tråd med mutter men materialet är för tjockt
 
Ibland kan en stel kuloledning (om man har en sån liggandes) leta sig fram. Tar det stopp provar man att böja änden lite och försöker igen. När man nått fram drar man med ett hållbart snöre när man drar ur kulon så har man en dragtråd till flexslangen.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Ibland kan en stel kuloledning (om man har en sån liggandes) leta sig fram. Tar det stopp provar man att böja änden lite och försöker igen. När man nått fram drar man med ett hållbart snöre när man drar ur kulon så har man en dragtråd till flexslangen.
Blev din lösning och lite med min o borra upp små hål här o där så jag kunde "sikta" rätt hela tiden. Gjorde ett liter hål i flexslangen och lämnade 1 tråd från kulon och knöt ihop och de gick som smör då (y)
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.