Har en Hörmann-port från 2010, där själva mekanismen verkar ha namnet Promatic 2. Har nyss beställt en ny fjärrkontroll som heter HSE2 BS. Har försökt få den nya att fungera både via den gamla fjärrkontrollen samt via Promaticen. Har använt (i mitt tycke) ngt bristfällig instruktion och olika youtube-klipp utan att lyckas. Har förstått att det finns två olika frekvenstyper, Bisecure och 868mhz, men vilket är aktuellt för min del? Istället för att jag ”varvar internet” tänkte jag fråga om någon vänlig själ som har koll kan enkelt få mig på rätt spår och få det att funka? Tack på förhand!
 
  • Hand håller en ny Hörmann HSE2 BS fjärrkontroll framför en garageportöppnare märkt ProMatic.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarar mig själv, som ev hjälp till någon annan som ev funderar på samma sak i framtiden. Fick lite hjälp av Mellby Garage (bra service(y)), som jag hade beställt nya fjärrkontrollen av. Det fanns en video på deras hemsida om man klickade på gamla blåa fjärrkontrollen. Nya fjärrkontrollen behövde ställas om till gamla frekvensen 868 mhz, men följ videon (oavsett 2 el 4 knappar på fjärren) istället för skriftlig info (som bara tjorvade till det). Sen var det bara att trycka på motorns knapp som blinkade rött och sakta. Tryckte på (och höll kvar) fjärrkontrollens knapp tills motorn blinkade snabbt rött. Sen bara köra. Hoppas det går snabbare och enklare för nästa person!:D
 
Redigerat:
  • Gilla
Bebopbelula
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.