Hepp!

Är det någon mer som fått Festools Infotool-blad senaste veckan? Där flaggar de för någon form av ny sticksåg i april. Ska man tro siluetten de visar så är maskinen trådlös. Samtidigt har de specialpris på den gamla PS300:an med en formulering som antyder att en ny sladdmaskin också är på väg i april. Bara att börja spara till en GST135-dräpare? =)
 
Jaha... och jag som sagt till mig själv att det fick vara sluthandlat på ett tag efter en grym decembermånad med shopping...
 
Jo, så säger ryktena. Och med sladdmaskinen på rea (och dessutom många år gammal) så verkar det ju rimligt med en ny 230V sticksåg också. En 18V skruvdragare skall också vara på ingående, jag gissar att den sladdlösa sticksågen kommer att använda samma 18V batteri, alternativt 14,4 eller 18V.
 
Nu tror jag att Mafell redan har lanserat en GST135-dräpare. Blir roligt att se om Festool kan matcha den. Det lär bli race bland tillverkarna nu.
 
Jag undrar vad man kan göra bättre än ps300, eller Bosch gst135:a? Festo skulle ju kunna matcha bladstyrning kanske. Men sen då:S?
 
Enligt de recensioner jag läst har Mafell tänkt till ordentligt. Den har ingen extern bladstyrning över huvud taget, vilket dessutom gör att man kan vända bladet bakåt för sågning när det är lättare. Bottenplattan verkar också väldigt genomtänkt, och så finns det en extra bottenplatta för vinklade snitt som är bredare än den vanliga. Det ingår också utrustning för cirkelkapning. Plus att den är på 900w och ändå inte särskilt stor.

Ja, och sen kan man köra vanliga blad eller de kraftigare Mafellbladen.
 
Redigerat:
Nån som har länk till Mafells dräpare!
 
Är det inte så att den siluett de har i bladet är en maskin utan Plug-It kontakten? Jag tycker det ser ut som det.
 
henrik79 skrev:
Är det inte så att den siluett de har i bladet är en maskin utan Plug-It kontakten? Jag tycker det ser ut som det.
Det är väl precis detta TS tar upp i första inlägget i tråden va... :rolleyes:;)
 
Jag håller på att förbereda mig för den nya sågen genom att såga gips med min gst 85:a, men 85:an vägrar att dö eller ens protestera.
 
Menar du Mafellen eller Feston? Och 85:an är som noterats sjukligt svår att ta kål på. Har försökt med att såga pannimiterande takplåt.
 
Det får vi se om jag lyckas döda 85:an. Det går nog inte.
 
Haha, mattiasp, underbart att läsa att du sågar gips bara för att döda 85:an, än bättre vore det om du inte ens ska använda gipsbitarna till något, utan bara okynnessågar?

Jag har också hört rykten om festooldragaren, vilket är intressant eftersom min bosch gsr 12v börjar ge upp. 1290:- inklusive moms gav jag för den, det är nog det bästa köpet jag gjort. Det ska vara nån mässa i mars i sthlm där dom ska visa upp nyheterna om jag förstod det rätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.