L
Har idag ett bya bestående av innervägg stående panel fylld med spån och sedan stående panel utåt. Allt detta kom som modulhus och väggarna är alltså i sektioner.

Fasaden består av veckad koppar vad jag kan se direkt mot yttre stående panelen.

nu till min fråga. Kan jag med luftspalt lägga ny liggande panel direkt mot ytterpanelen dvs bara ta bort kopparn. River jag ytterpanelen åker allt spån ut och då står fönstren i luften.

om jag bygger direkt utanpå skall jag i så fall köra vindpapp och luftspalt.

tacksam för råd här
 
  • En del av en husfasad med veckad koppar ovanför fönster och stående brun panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av stående brun panelvägg med synlig veckad kopparplåtsdetalj och träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Tror inte det är veckad koppar. Syns på bild 2, där det nog har suttit nåt av koppar en gång, en lampa eller nåt. Panelen är målad plåt vad det ser ut som. Den borde du kunna ta bort utan att fönstren hänger i luften?
 
L
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Tror inte det är veckad koppar. Syns på bild 2, där det nog har suttit nåt av koppar en gång, en lampa eller nåt. Panelen är målad plåt vad det ser ut som. Den borde du kunna ta bort utan att fönstren hänger i luften?
Så kan det nog vara. Ser rost och det bekräftar ju att det inte är koppar. Tror du det funkar att riva bort detta och lägga ny fasad utanpå befintlig stående panel?
 
Åsa Lund
Riv du bort plåten och kolla vad det är bakom innan du bestämmer dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.