Upptäckte att allas älskade leverantör Biltema har ändrat om designen. Rör kopplingar har alltid varit förkromade och blanka. Men biltemas är inte förkromade och blanka utan de är tråkigt matta. Är det bara biltema eller är det något nytt otyg i rör branschen? Biltemas rördelar är oftast varken billiga eller bäst. Så det är ingen förlust. Men oron gnager i mig. Har man ändrat designen generellt i branschen.
Biltema är inte direkt marknadsledande....😀
Sen har de tagit bort den hårda plastförpackningen, det känns å andra sidan positivt
 
H
Ingen som jobbar inom vvs köper delar där ifrån.

Det är som att fråga en märkesbilverkstad om dom handlar reservdelar på Biltema.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Eftersom Hornbach har ett utmärkt sortiment av Vatette så finns det ingen anledning att fundera på vad som händer med biltemas vvs-sortiment, det ska man aldrig köpa ändå.
 
  • Gilla
atomlab och 3 till
  • Laddar…
Frågan var inte ställd om jag ska köpa mina rördelar från Biltema. Eller om de är bra delar Frågan var ställd Är det något på gång när det gäller rördelar. Eftersom Biltema börjat något.



Jag har köpt rätt mycket rördelar från Biltema undet många år men inte någon koppling har strulat.
Nu försöker jag hålla mig till Vattete.
Alla älskar att hata biltema. .
 
Redigerat:
H H-Thomasson skrev:
Ingen som jobbar inom vvs köper delar där ifrån.

Det är som att fråga en märkesbilverkstad om dom handlar reservdelar på Biltema.
Det var en ganska dålig liknelse. Eftersom en märkes bilverkstad får enbart använda originaldelar. Annars är de.inte auktoriserade längre.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Eftersom en märkes bilverkstad får enbart använda originaldelar.
Källa på det?
Måste det vara OEM eller är likvärdigt ok?
...
 
Redigerat:
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
H
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det var en ganska dålig liknelse. Eftersom en märkes bilverkstad får enbart använda originaldelar. Annars är de.inte auktoriserade längre.
Vart skrev jag orginaldelar?
Jag skrev bara att dom inte köper från biltema, delvis det billigaste bildelarna.
 
D Dilato skrev:
Källa på det?
Måste det vara OEM eller är likvärdigt ok?
...
Jag vet inte vad som gäller. Men jag gissar att det inte är tillåtet. Men en gissning bara.
Oem är inte godkända av de som levererar originaldelarna. Vi kan skippa diskussionen om oem i sig..
Så förstod jag att det hängde ihop.
Märkesverkstäder har sina egna regler.
 
H H-Thomasson skrev:
Vart skrev jag orginaldelar?
Jag skrev bara att dom inte köper från biltema, delvis det billigaste bildelarna.
Du skrev märkesverkstad... De är låsta till em leverantör.

De allra minsta verkstäderna använder ibland delar från biltema. Men om de räknas vet jag inte.
Men annars läs hur det fungerar med t.ex rörisar. Då får du svar på alla dina frågor
 
MathiasS MathiasS skrev:
Eftersom Hornbach har ett utmärkt sortiment av Vatette så finns det ingen anledning att fundera på vad som händer med biltemas vvs-sortiment, det ska man aldrig köpa ändå.
Problemet är att Hornbach har varuhus på väldigt få orter i Sverige.
Här där jag bor finns t.ex bara Jula om man ska ha någon del akut som man inte fått med i beställning på datorn.
 
H hydrolift skrev:
Problemet är att Hornbach har varuhus på väldigt få orter i Sverige.
Här där jag bor finns t.ex bara Jula om man ska ha någon del akut som man inte fått med i beställning på datorn.
Det är en av deras största nackdelar. Bauhaus finns å andra sidan på.desto.fler ställen. Men deras vvs avdelning är ingen hitt. Den är bättre än Julas. Men det är en klen tröst
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.