Hejsan,

Termostatdelen på min blandare har gått sönder och jag har ingen aning tyvärr vad det är för varumärke och kan inte hitta reservdel.

Skulle det gå att passa in följande blandare tror ni där den nuvarande sitter?

https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...-exigo-2-anslutning-uppat-och-nedat/p-1040794

Så här ser min nuvarande blandare ut:
Bild på en duschblandare och duschhylla med flaskor i ett kaklat badrum, skruvavstånd synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Beskadigad termostatdel på en duschblandare monterad på en kakelvägg, med mätklämmor och badrumsprodukter i förvaringshyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En befintlig duschblandare i ett badrum med mätbart skruvavstånd och gänga synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har mätt skruvavstånden till 150 mm vilket inte verkar vara standard och takduschgängan till G3/4.

Det som kan kruxa tänker jag är anslutningen till vattnet och om takduschanslutningen ligger antingen för långt fram eller bak.

Tacksam för svar
 
Åsa Lund
150 cc är standard i Europa så det finns ganska många att köpa på Bauhaus etc. Du har ju ett blandarfäste närmast väggen så när du mäter ska du nog helst plocka loss blandaren och mäta direkt på den
Borde inte vara några bekymmer att hitta en ny
Eller så tar du med den loss-skruvade blandaren till en vvs- firma och frågar om de har reservdel.
Tapwell har ganska fyrkantiga modeller, kanske att det är deras?
 
Tack för svar!

Jag antar att det jag behöver mäta är utsprånget från anslutningarna så duschen passar in? Svårt att hitta måtten på den blandaren jag letade fram.

Är det bästa kanske som du säger att plocka bort den och ta den till en VVS firma?

Tittade igenom Tapwells nuvarande sortiment och hittade inget, finns det något ställe att hitta äldre modeller?

Gustav
 
Åsa Lund
Jag hade nog skruvat loss den och tagit med till en firma som säljer reservdelar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.