Jag har idag installerat en tidigare oanvänd Husqvarna AM220 (årsmodell 2013).

Den har kört runt här lite under kvällen men sen ville jag parkera den så jag bar in den i laddstationen och ställde om den till "MAN"-läge. Efter ett tag kollar jag ut och ser att den har flyttat sig så nosen står i bakkant på laddplattan. Jag går ut och puttar in den. I displayen visas då startupp-sekvensen och texten "Dags att ange PIN-kod" eller liknande. Jag anger PIN-koden och stänger luckan. Det står då "STARTAR" vilket snart byts till "LADDAR".
Nu, nån timme senare har den igen backat ut...

Vad gör jag för fel? Den verkar funka bra och körde som den skulle tidigare under kvällen.

Jag har också en fråga om larmet. När jag trycker på "STOP" så har jag enligt manualen 10 sek på mig att trycka första siffran i PIN-koden. Jag trycker "STOP", maskinen stannar men ändrar inte infon i displayen. Jag trycker ändå på första siffran men nog förbannat börjar det tjuta strax därefter varpå hela PIN-koden måste slås. Vad har jag missat?
 
Testat att byta PIN-kod?
 
Om du kör den i MAN- läge så har jag för mig att den ska backa ur stationen när den laddat färdigt, lättare att se när den är färdig då.
Om du vill ha den i stationen så får du nog köra med homeknappen eller auto.
 
Japp, låt den gå i auto.
 
Både smart och självklart när man tänker efter. Det står säkert till och med i manualen. Jag sitter här och skäms med nyvunnen kunskap :)

Anledningen till att jag ställde den till manuellt läge var att jag inte ville att den skulle köra över natten och jag hade inte programmerat timern. Kanske skulle jag ställt om den till "OFF"-läge istället?

Nån som har en tanke gällande larmet? Varför kör det igång trots att jag trycker första siffran i PIN-koden direkt när jag tryckt på "STOP"-knappen?
 
Om du vill att den ska stå kvar i laddstationen så trycker man på hussymbolen, då kommer frågan "parkera i laddstationen" upp.
Att trycka en siffra istället för hela pinkoden fungerar på min, det kanske är någon inställning under säkerhet som behöver ändras.
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.