Hejsvejs.... vilka på denna sajt bygger/ ska bygga i NV Skåne och var ????
Kan vara roligt o se om jag finner några kommande grannar.... ;D
 
Hej!
Jag ska bygga i Ekeby, sätter snart igång. Var ska du själv bygga hus?
 
Vi ska bygga i Åstorp... under förutsättning att vi får vårt nuvarande hus sålt. ::) ::) ::).
Har precis fått klartecken från banken så nu rullar det i gång.Vilken typ av hus ska ni bygga då???
 
Jag ska bygga ett Vårgårdahus, 1-plans Linden heter det. 115kvm med ganska öppen planlösning. Vad ska ni bygga för hus då?
 
Vi är inne på ett Askgatan 1 från Anebyhus på 138 m2.
Hur lång tid tog det för er att bestämma hus ???
Vi har velat fram o tillbaka... man vill ju så gärna ha mycket för så lite pengar som möjligt. :surprised:
 
Jag har funderat flera år på att bygga hus, men det har inte blivit rätt läge förrän nu varken ekonomiskt eller med var man ska bygga o så heller. Så man visste ju lite vilka olika företag det fanns att välja på. Så jag ringde runt till kanske 5-6 olika husföretag och var på möte på ett innan jag fastnade för Vårgårdahus både för att dom har hög standard och bra bemötande och väldigt prisvärda. Sen får man hoppas att man är lika nöjd när bygget står klart. Men visst är det svårt att bestämma sig, stora beslut ju. Och jag är själv oxå så det är lite jobbigt att inte ha nån att bolla tankarna med, så kompisar och vänner är nog lite trötta på ens husprat...
 
Se det positiva i det hela ..... du har ingen som ser ner på dina val av tapet mm hihi ;D. På tal om att tjata ut vänner med husprat..... syrran min håller på att bli galen.
Men det är ju ens största livs projekt egentligen så naturligtvis blir det snack om o om igen.
Vi hade besök av Villa Öresund nu i veckan som ska räkna på vårt kommande hus oxå. Killen som var här var heljust och personkemin stämde bra överrens. Nu får vi se om de kommer med en bättre offert än Anebyhus själv.....kan knappt vänta. ::)
 
Vad är det för länk du "förmedlat" ????
 
Hej JonasHbg.... hug går det ??? Börjar det närma sig eller är det påbörjat ?
Lycka till.....
Vi har fått offerten från Villa Öresund och priset passade oss perfekt... ca 50 000 billigare !
 
Hej!
Nä det har inte påbörjats än, allting tar längre tid än man tror, men vilken vecka som helst nu ska det förhoppningsvis komma igång. Huset ligger i produktion så leveransen av det påverkas ju inte, men man vill ändå komma igång, och det hade nog varit perfekta väderförhållanden för att göra grunden nu. Var i Åstorp är det ni ska bygga? På Tingdalsområdet eller däruppe vid Netto?
 
Inget av det... du menar väl vid Lidl i så fall, vilket det är. Ja om det blir av så är ju platsen den perfekta med tanke på att vi kommer att ha lågstadieskolan intill. Vi har ju två barn med endast 15 mån imellan så det känns som den perfekta tomten.
Idag läste jag länken som en del förmedlat mig ang Villa Öresund. Det känns ju lite tråkigt....har begärt en kreditupplysning på dem. Enl artikeln var det inte vår säljare som var den stora boven i det hela ...men visst ger det oss en funderare. Håll tummarna.
Ha en trevlig midsommar !!
 
Ja det var nog där jag menade, va där och körde för ett tag sen, såg att dom har byggt två hus där redan och ett tredje va på väg.
Nä tyvärr vet man nog inte om man har valt rätt husföretag förrän man bott i huset några år. Men får man varningsklockor redan innan man skrivit på nåt tycker jag nog man ska dra sig ur, man kan ju få ett rent helvete annars. Och det finns ju så många andra firmor som har fina hus att erbjuda, men problemet är ju att man såå gärna vill ha just det man har letat fram och helst skulle man vilja flytta in igår oxå:) Jag är själv lite irriterad för tillfället på min leverantör för att han inte hör av sig med inflyttningsdatum vilket han lovat jag skulle få såfort bygglovet var klart, och det var klart för över en månad sen nu. Men man får väl ha tålamod. Hoppas det löser sig på bästa vis för er!
 
Hej Inger.....

när vi fick offerten visste vi inte att Villa Öresund hade ett dåligt rykte !!!!! det var ju därför jag ställde frågor ang dem under hustillverkare.... så du ska ju inte påstå att vi tagit dem för att de var 50.000 billigare...vi letar fortfarande !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.