har nu finslipat på badrummet, började i våras och rita, och vill prova med annan kakel/klinkers, men då måste jag uppgradera till en premiumversion, vilket jag då inte har gjort.

Så nu vill jag ha synpunkter på praktiska lösningar och så, t.ex att dörren in i duschenm borde vara vänsterhängd, men det valet fanns inte i programmet.

Gärna förslag på färgsättningar, badrumsmöbeln vill jag nog ha svart men det valet finns heller inte.

sen kanske det viktigaste, har jag glömt något??

se länk:
http://www.room328.se/projects/view/35326
 
inga kommentarer alls?
 
ser ju jättefint ut :)
 
Personligen skulle jag valt en av versionerna du har med ljust kakel överst.
Jag tycker det blir luftigare då. Men det är jag det.
 
jo jag har väl funderat ut lite andra kombinationer, men för att göra det i programmet måste man uppgradera, vilket jag ännu inte har gjort.
 
du fick plats med allt och allt står på rätt plats :) utan att det känns trångt... i alla fall på bild :). Ser bra ut!
gaia
 
hoppas det blir rymligt även i verkligheten..
ska finjustera, men iaf inget tokvurpa från min sida då?
 
uppdaterat igen, synd att det vita inte riktigt syns i programmet, som för övrigt är super!
 
nu ser jag planskissen och ser också att du fick mycket hjälp av rummets form. Allt har sin given plats så det verkar att du fick bestämma rummets form från början, mao ingen gammal badrum som ska renoveras ?
Nu är det bara det kosmetiska som är kvar :) . Fundera i första hand på hur du kan få det lättstädat och tidslöst. Minimera fogytan där det blir blött fex ej mosaik med vita fogar i duschen, ej natursten som ska ytbehandlas med jämna mellanrum, ej mörk/svart golv som avslöjar varenda hårströ. Något flamig mönstrat klinker på golv är mer förlåtande än strikt enfärgat. Jag skulle inte blanda för många olika sorter/färger och helst ingen border. Ljusa väggar och något mörkare golv brukar vara det klasiska :).
Möblera inte ihjäl ditt fina badrum - möbler kostar skjortan och slits snabbast. En väggskåp ovan toan skulle jag nog vilja ha och sen någon krok att hänga badkappan på, kanske en liten luftig kista/pall/bänk, som kan bli till förvaring, bord och sittplats vid badkaret ? Jag tycker om såna multifunktionella saker :). Hatthylla som handdukshängare med plats för rena handdukar ovanpå typ hotellösning av kromade rör ? Annars är exotiska träslag rätt fukttåliga och mjukar upp en steril helkaklad miljö ....
Sitter själv och planerar detaljer till min badrum i källaren och där skall det inte in några badrumsmöbler från badrumsbutiken. Helt vit blir det inte heller för väggar ska inte konkurera om vithet med vc stol, badkar och handvask så väggarna kanske får något varmare flammig kakel? + mörk trä typ teak i den sparsamma inredningen. Allt är fortfarande bara på papper :)
gaia
 
hej och tack för dina synpunkter, badrummet är ett gammal badrum som ska renoveras, jag bara bygger om väggarna.
där toastolen står finns en dusch, idag, där badkaret finns står en toastol, där handfatet finns står en tvättmaskin och där duschen står är dörren in till handfatet. Där ska vi ha en tvättstuga men det blir för trångt med en öppning mellan badkaret och duschen, men det finns en egen ningång dit så det går att nå den ändå :)

nu käns det som att jag behöverhjälp val av kakel/ kliinkker ELLER förden delen våtrumsmatta, de har jag då inte uteslutit iaf.
 
pernolf skrev:
hej och tack för dina synpunkter, badrummet är ett gammal badrum som ska renoveras, jag bara bygger om väggarna.
där toastolen står finns en dusch, idag, där badkaret finns står en toastol, där handfatet finns står en tvättmaskin och där duschen står är dörren in till handfatet. Där ska vi ha en tvättstuga men det blir för trångt med en öppning mellan badkaret och duschen, men det finns en egen ningång dit så det går att nå den ändå :)

nu käns det som att jag behöverhjälp val av kakel/ kliinkker ELLER förden delen våtrumsmatta, de har jag då inte uteslutit iaf.
då tycker jag att du har gjort en mycket praktisk lösning och rummet utnyttjas bättre nu :).
Jag gissar att det är övre våning så jag skulle nog satsa 100% på våtrumsmatta på golvet och i duschen för att kunna sova lugnt :). Det finns snygga sådana idag som fex låtsas vara mosaik men utan alla dom problem som man får med mosaik med kilometervis fog att hålla rent :)
gaia
 
du har helt rätt, badrummet är på övervåningen. Ska jag satsa på våtrumsmatta på golvet och på väggarna i duschen menar du? Sen våtrumstapet på övriga väggar?
Eller kan man blanda våtrumsmatta med kakel på väggarna utom i duschen?
 
jag tror man kan blanda mattan och väggkakel, folk har skrivit ibland att dom hade det i sina badrum. Prata med en mattläggare, dom vet hur man kan och ska göra. Tror inte att du ger dej på att lägga själv för det finns många hörn i ditt rum och alla ska vara ordentligt uppvikta och svetsade. Kolla Tarkett och andra mattillverkare om du hittar något du tycker om. Det har kommit mycket nytt på den fronten :).
gaia
 
Jag kommer överlåta det till mattläggare, någon annan tanke har aldrig funnits.
Jag har spanat in en del, och det finns en hel del snygga mattor.
Och så blir det ju billigare, förhoppningsvis...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.