Nu har jag varit upp och tittat på vårt blivande hem. :D Det var en otrolig overklighetskänsla till att börja med. Tog någon timma innan allt sjönk in och man verkligen insåg att det var en själv som skulle bo i det där huset.
De ska nog börja med yttertaket i dag.
Sedan kommer det att gå långsamt frammåt. Det är ju nu i början det händer mycket. Sen är det ju mycket smågrejer som ska göras.
 
Ja, vad härligt det måste kännas! Vi "gled förbi" där i går kväll och tjuvkikade... :)
Det påminner om Lapplihuset på Östergatan/Skurholmen - är det samma modell?
 
Jo det är samma modell, annorlunda planlösning dock. Vi kommer dock att ha något mindre med detaljer samt att bro- och balkongräcket kommer att vara annorlunda (anser att det bli något plåttrigt med det som är på Skurholmen)
Vi kommer inte ha något burspråk/vinterträdgård på baksidan om huset.
 
Grattis!

Vilken modell är det ni bygger?
Hur har ni ändrat planlösningen. Jag gillar lapplihusen, delvis därför att de har planlösningar som skiljer sig från den svenska standard som nästan alla andra hustillverkare har...
Ska ni göra något av byggjobbet själva?

Lycka till med byggandet!
Hälsn,
Amle.
 
Amle skrev:
Grattis!

Vilken modell är det ni bygger?
Hur har ni ändrat planlösningen. Jag gillar lapplihusen, delvis därför att de har planlösningar som skiljer sig från den svenska standard som nästan alla andra hustillverkare har...
Ska ni göra något av byggjobbet själva?

Lycka till med byggandet!
Hälsn,
Amle.
Merimetso 180 heter huset på deras finska hemsida. http://www.lappli.fi/talomallit.html
Fast vi har gjort om det rätt så mycket efter vår smak. Man har möjlighet att bestämma hur man vill ha det helt o hållet med planlösningen och det kändes himla bra.
Vi kommer att göra rubbet invändigt själv förutom innerväggar och innertak. Man sparar rätt så mycket pengar på det.
 
Huset ser väldigt bra ut! ;D
Så himla kuuul för er! Fint burspråk! :)
 
;D
Grattis!!!!!!!
Vad blir det för pris på huset när ni gör så mycket av arbetet själv? (exklusive tomt)
Vi är också intresserade av Lappli hus och skulle vilja veta ungefär hur mycket deras hus skulle kosta..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.