1 714 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Nu går det att "Markera allt i forumet som läst" från Senaste inläggen-sidan
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Idag har vi uppdaterat sajten. Nyheter och buggfixar denna gång är följande:
1) På TeroM, AndersS, Drömhus2012, Tobbe87, Dalbotös och Bo.Siltbergs request har vi lagt till en "Markera allt i forumet som läst"-länk högst upp på Senaste inläggen-sidan.
2) Vi har också fixat så att man slipper få upp ett förbryllande felmeddelande när man loggar in från Senaste inläggen-sidan.
3) Vi har dessutom lagt till en Facebook Dela-länk för gäster i varje inlägg på test (på samma plats där Gilla-länken ligger för inloggade) för att se om det ökar antalet Facebookdelningar av forumtrådar.
4) Från och med nu visar vi upp det "Senaste inlägget" högst upp på startsidan på mobilsajten.
5) Buggfixar
Trevlig helg!
1) På TeroM, AndersS, Drömhus2012, Tobbe87, Dalbotös och Bo.Siltbergs request har vi lagt till en "Markera allt i forumet som läst"-länk högst upp på Senaste inläggen-sidan.
2) Vi har också fixat så att man slipper få upp ett förbryllande felmeddelande när man loggar in från Senaste inläggen-sidan.
3) Vi har dessutom lagt till en Facebook Dela-länk för gäster i varje inlägg på test (på samma plats där Gilla-länken ligger för inloggade) för att se om det ökar antalet Facebookdelningar av forumtrådar.
4) Från och med nu visar vi upp det "Senaste inlägget" högst upp på startsidan på mobilsajten.
5) Buggfixar
Trevlig helg!
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Den nya länken syns på Senaste inläggen och andra "söksidor" och när man klickar på den så kommer man till forumets startsida. Att fixa så att man är kvar på sidan man befinner sig på efter man klickat på länken är tyvärr en mycket mer komplicerad historia.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 309 inlägg
Den nya markera-allt-länken fungerar bra, tack.
Men...många andra sidor har slutat fungera, t.ex om jag klickar på Bevakningar eller någons profil. De länkar som finns där är inte längre klickbara. Endast länkar i toppen på sidan fungerar. Allt ser bra ut, men ämnesrubriker mm är inte klickbara länkar! Det fungerar en (1) gång om jag minskar sidbredden innan jag går till Bevakningar. Sidbreddslänken uppför sig konstigt i just sidan Bevakningar - hela sidan blir svart när jag minskar sidbredden.
Har rensat kakor etc utan framgång. Kör Firefox 32.0.3 på Vista. Chrome fungerar.
Men...många andra sidor har slutat fungera, t.ex om jag klickar på Bevakningar eller någons profil. De länkar som finns där är inte längre klickbara. Endast länkar i toppen på sidan fungerar. Allt ser bra ut, men ämnesrubriker mm är inte klickbara länkar! Det fungerar en (1) gång om jag minskar sidbredden innan jag går till Bevakningar. Sidbreddslänken uppför sig konstigt i just sidan Bevakningar - hela sidan blir svart när jag minskar sidbredden.
Har rensat kakor etc utan framgång. Kör Firefox 32.0.3 på Vista. Chrome fungerar.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Bo, har du fortfarande problem med "Bevakningar" eller profilsidorna i Firefox eller har det löst sig självt?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 309 inlägg
Problemet är kvar. Har även provat firefox 32.0.3 på Windows 7 med samma problem. Har startat om etc. Klickar jag på sidbreddsknappen för att minska sidbredden blir hela sidan svart:
Det ordar dock upp sig genom att ladda om sidan, och då fungerar länkarna.
Klickar jag en gång till så att sidan breddas brukar det se ut så här:
Då fungerar länkarna en (1) gång.
Noterbart i sammanhanget är om jag kopplar bort mitt hemliga filter som tar bort viss information på sidorna så får jag problem med bakåtknappen - den behöver extra motion då Så filtret blir kvar... Det hade ändå ingen effekt på döda-länkar-problemet.
Det ordar dock upp sig genom att ladda om sidan, och då fungerar länkarna.
Klickar jag en gång till så att sidan breddas brukar det se ut så här:
Då fungerar länkarna en (1) gång.
Noterbart i sammanhanget är om jag kopplar bort mitt hemliga filter som tar bort viss information på sidorna så får jag problem med bakåtknappen - den behöver extra motion då Så filtret blir kvar... Det hade ändå ingen effekt på döda-länkar-problemet.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Nu är felet fixat. Felet uppstod för användare som körde med "bredda sidan" påslaget.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 309 inlägg
Precis. Nu har jag inte problemet längre
Liknande trådar
-
Äntligen en gårdsmaskin eller är det nu den personliga konkursen tar vid..
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur ska man fylla på köldbärarvätskan? Ändra inställningar på Thermia nu när det blir varmare ute?
Värmepumpar -
Planterade Lagerhägg Etna ganska sent i november. Zon 1. Plantor med jordklump. 2 dagar senare blev det kallt 8 minus. Så här ser den ut nu. Vad göra?
Fråga trädgårdsdesignern söndag 7 april 20-22 -
Är det okej att olja in detta timmer inuti min 140åriga ladugård? (Flera bilder)
Byggmaterial & Byggteknik -
Går det att sätta både glasull och stenulls skivor blandat?
Isolering