Hej, vi har skrivit på för ett Storspoven från LB-hus.
Känns som vi hittat en bra leverantör.
Huset är ett 1 plans på ca 138 m2.
Bygger på tomt i mitten av Skåne.

Huset kommer att bli spegelvänt pga tomtläget.
Vi har tagit det med puts och en dubbelcaport.
Nu väntar vi på bygghandlingarna och markprov.
Kommer att välja ut kök mm under kommande vecka/veckor tills bygglovet har gått igenom.

Vore kul att få kontakt med någon annan som byggt/håller på att bygga detta hus.
Även roligt om andra som har LB-hus som leverantör att komma med sina erfarenheter.

Vi kommer att uppdatera denna länk allt eftersom bygget fortskrider.
 
Lycka Till med bygget
Själv flyttade vi in i vår pärluggla (numer Ugglan159) veckan innan jul och håller nu på att isolera garaget.
Vi är mycket nöjda med LB-hus, vi har byggt i Karlskrona med LB-hus egna "gubbar". Fick i fredags en sak fixad utan att det var besiktningsanmärkning. Nu ska bara rörläggaren lufta ett av golven så blir allt perfekt. Tänk vad lite fikabröd kan göra :)
 
va spännande! Vi har också bestämt oss för att bygga ett Storspoven, väntar dock på ett förhandsbesked på tomten bara... o så måste vi sälja det hus vi bor i just nu också..

Har ni fått några bilder på Storspoven? Tydligen finns inget hus byggt i våran närhet (Umeå). Har ni fått något visat för er?

Många frågor =) Men jag är såå otålig på att få se hur det ser ut "på riktigt"...

Har du några bilder får du jättegärna maila dom till mig!!

jasmine@tavelsjo.se

Lycka till med byggandet - o jag ser fram emot att få se hur det går för er!

/Jasmine
 
Hej, vi har ännu inte fått några foton på huset men det byggs ett Storspoven i närheten och vi skall få titta på det inom 1 månadstid, mailar dig lite foton då.
Var hos LB-hus igår och valde ut kök mm som vi skall få in pris på.
Spännande tid!
 
Åh va kul! Ja jag längtar verkligen. Vi väntar på vårat förhandsbesked, vi har via telefon fått höra att det kommer gå igenom! :)

Sen ska tomt styckas av... seeen blire dags =)

Hur lång leveranstid har ni fått på lbhus?

/Jasmine
 
Vi har fått 37 veckor efter godkänt bygglov/sista kontraktet (klart med tillvalen), detta med NNF.
Dock så är det preliminärt klart i Oktober pga byggbelastningen på "våra byggkillar" i Skåne.
Huset skall vara stomrest innan semestern.
 
Då har vi skrivit det sista kontraktet med tillvalen.
Nu kommer huset i produktion.
Preliminärt stomreses huset V33.
Det vi ändrade på var följande...
Vitvaror till Huskvarna rostfria div modeller med bla induktionshäll.
Frihängande fläkt med extern motor från Elektrolux.
Bänkskivor med infälld vask i Amerikansk valnöt 40 mm.
Samt ändring av kökets diverse skåp/placeringar.
Vi fick kanon hjälp av LB-hus köksritare + vår säljare med upplägget av vår egen ide hur köket skulle se ut.
Kostnad = runt 110.000:-
Total kostnad våra tilval slutade runt 220.000:-
Vi tog en dubbelcarport i NNF (lägga takpannor själva) och sparade då cirka 30.000:- på det.
Summan på vårt husbygge slutar någonstans runt 2,4 milj beroende på de sista tillvalen (kakel, badkar, kamin etc).
Tomtpris med övriga kostnader ingår då med runt 300.000:-
Då tog vi huset i NNF (med våt/kakel utrymmen färdiga) med puts, spröjs, andra ytterdörrar, tilluft kamin, extra balkongdörr, har säkert glömt något men det är i helhet hur det kommer att bli.
En rolig grej var att man får med ett par arbetsbyxor, behövs när man skall ge sig på den kommande trädgården.
LB-hus skickar även med en fristående postlåda som ser helt ok ut i valfri kulör : )

Om 2-3 veckor kommer vi att få ett inflyttningsdatum och sen kommer det första byggmötet!!

Fortsättning följer......
 
Hej hej.

Lycka till med det nya huset. Kommer du publicera några bilder på storspoven?
Ska jag köpa nytt hus så blir det antagligen ett sådant här hus.
/Andreas
 
Huset har nu blivit stomrest och de håller på att lägga takpannor...
Jag postar bilder inom kort på bygget så här långt.
 
Slutbesiktning/Inflytt 21/12.
Gubbarna håller på med innertak / innerväggar nu.
Roligt!
 
  • ATT91619.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi funderar också på LB-Hus som leverantör till tomt i Hörby. "Mitt i Skåne" som det skulle kunna vara Höör eller Hörby ni byggt i? Vilken säljare och byggteam har ni haft?
 
Hej!
Får man fråga vad huset ni köpte från LB-hus kostade ?

mvh
Mehdi
 
Vi bygger i Sjöbo, vår säljare var från Malmökontoret och byggteamet är LB-hus egna snickare.
De som gjorde grunden, el, VVS, kakelsättare är underentreprenörer.

Vi har betalt runt 2060000:- till LB-hus.
För NNF med våtutrymmen klara, puts, dubbelcarport, spröjs, ändrat kök för cirka 110.000:-, + div småsaker i tillval.
Tillkommer kamin (45.000:), trädgård, div extra el/kakel.
Tror att vi slutar runt 2.6 milj inkl ett tomtpris på 110.000:-

Har nu fått samtliga innerväggar/el, takpannor klart.
Väntar på köket samt att de skall börja med badrummen.

Postar snart fler bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.