Cheesen
Alltså jag är ju ett "troll" som följt forumet i mer än tio år nu och har noterat några medlemmar som nämnt sin diagnos ibland men nu undrar jag om det finns fler? Jag har ju själv en diagnos som jag fick för några år sedan och även om inte själva diagnosen påverkar mitt liv så inser jag ju att jag påverkar andras liv. Främst påverkan har jag då min personlighet kan vara rätt påfrestande. Vet om detta då jag haft att göra med andra som har olika npfdiagnoser och har stundtals tyckt att det har vart otroligt arbetsamt.

Har du någon diagnos och hur påverkar det dig i din vardag? Jag kan ju börja med att nämna att min egen diagnos i samverkan med sonens diagnos ledde i förlängningen till att familjen planerade och byggde ett nytt hus då vi inte hittade några hus som vi trodde skulle kunna funka i våran vardag. Man kan ju fundera om bostadsanpassning hur mycket som helst men jag tror nog att våran väg blev bättre än vad någon anpassning någonsin kunnat göra.
Jag kan nämna jättemånga olika saker i mitt liv som påverkas av min diagnos och jag har börjat göra det. I höstas så började jag skriva ned mina tankar då jag inte kunde förklara för vården vad som händer och hur jag mår. Insåg runt jul att jag skrivit massor. Nu har jag bestämt mig för att dela med mig av mina funderingar i bloggform. Är du intresserad så finns bloggen här -> https://manlyminutes.blogspot.com/ jag kommer säkert att komma till bakgrunden av vårat hus och hur vi tänkte längre fram. Men just nu så har jag mest redigerat och anpassat mina befintliga texter till ett bloggformat, grejen är bara den att när man skriver om en sak så inspireras man snabbt till att skriva något nytt. Så det har blivit ganska många nya funderingar som jag kommer att publicera under våren.
Det jag önskar av den här tråden är kommentarer och funderingar som du med diagnos har så kanske jag kan försöka skriva även om dessa.
 
  • Gilla
  • Älska
Erik JL och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.