Hej

Har fått ett prisförslag på att lägga om mitt papptak som jag tycker är för högt men kan ha fel.

Ca 170kvm och låglutande papptak.
1st 3 glas kupa över kök (8.000kr)
3st stuprör ca 15m
4st brunnar.

Totalpris ex moms 65.000kr

Materialkostnad ligger runt 30-35.000kr när jag tittat runt (Mataki självtäck 5000)

Är detta pris jag fått normalt? eller vad är normalt?
Finns det dyrare papp eller vad kan göra att det springer iväg i pris?

Tack för hjälpen
 
Överhettningen inom byggbranschen gör ju att priserna sticker, och vissa väljer att lämna ett högt pris istället för att tacka nej på grund av de har för mycket att göra.

Väljer man Trebolits variant Glaciär 3 (motsvarande Mataki Självtäck 5000) som finns hos Byggmax för 499 kr, går ju själva pappen på cirka 15 000 kr, inkl moms.
 
Man ska definitivt inte jämföra självtäckprodukter med entreprenadprodukter, då dom inte spelar i samma division.

Tycker dock priset är något högt, men svårt att säga när man inte sett objektet.
har ju att göra med var du bor oxå.
Förutsätter att du fått pris av en auk. entreprenör med något av dom svensktillverkade materialen (som är dyrast och bäst.)
 
pappskallen skrev:
Man ska definitivt inte jämföra självtäckprodukter med entreprenadprodukter, då dom inte spelar i samma division..
Skulle inte Trebolits Glaciär 3 vara jämförbar med Matakis Självtäck 5000 eller?
 
Kanon... tack för infon.

Jag behöver all info för att inte gå på en blunder :)

Litar iofs på killen som gav mig priset men tyckte det var ett lite väl högt pris,
Och som sagt detta var ex moms.

Tänkte jag skulle komma till beslut denna vecka så får försöka få in någon offert tilll så man ser hur det ligger till.

Är det stor skillnad på priset för entreprenad papp och Matakis 5000?

Någon här som är takläggare i NV skåne som skulle kunna tänkas ge mig en offert?
 
GoForIt skrev:
Skulle inte Trebolits Glaciär 3 vara jämförbar med Matakis Självtäck 5000 eller?

Det är mycket möjligt att den är, men mitt påstående var menat att den materialkostnad på mataki självtäck kontra produkterna han fått pris på ej kan jämföras då det är milsvid skillnad.
 
yamdan skrev:
Någon här som är takläggare i NV skåne som skulle kunna tänkas ge mig en offert?
Var bor du??
 
Hej

Jag har fått en kompis som är takläggare att ta sig an det till vettigt pris,

Får göra lite grundarbete själv men det är helt ok när man sparar 23.000kr!
 
Grattis hoppas det blir tätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.