I dagsläget är vårt största badrum planerat till att bli ca 13m2. I det ska vi få plats med bubbelbad, duschkabin samt toalett, tvättställ mm. Vi vill att badrummet ska kännas rymligt och att det ska kunna gå att vara tre stycken där inne samtidigt utan att det känns trångt.

Är vårt nuvarande badrum för litet? Vi kan lätt göra det större men det är ju onödigt om det redan är lagom...

Kan tillägga att det är snedtak på en av väggarna samt ett fönster på en annan.
 
Hej
Jag tycker det låter "lagom". Men för att ni ska vara säkra tycker jag att ni ska åka till Husexpo eller liknande i närheten av där ni bor! Det finns åtminstonde i Stockholm ganska många badrum som är lite större än vanliga . Endel i samband med bastu.
Då ser ni bättre, det är så svårt att föreställa sig annars.

Ni ska inte ha någon bastu, då vill ni kanske inte heller ha en "relaxhörna" med stol och ev. bord.
Då tror jag att 13 kvm borde räcka !
Men det är bara vad lilla jag tror.

Lycka till / Sabina
 
Det beror ju också på hur de 13 kvm är fördelade.
3,6 x 3,6 - 2 x 6,5 eller om det är någon vinkel.
Nackdelen med helt kvadrata badrum är att de flesta sker sätts utmed väggarna och då kan det bli lite mycket tomma utrymmen i mitten om man inte är lite kreativ förstårs.

Håller med Sabina - åk på visningar. Man kan t.o.m. kolla på "äldre", d.v.s redan bebodda, hus som visas för att se hur det känns. Ofta har de planlösningar med på annonserna på internet och då behöver man bara åka och kolla på dem som är någorlunda lika.

Lycka till,

Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.