hej alla färgkunniga!!!

en enkel fråga.
hört på omvägar att dom förbjudet denna färg då den vart kass???
och att den nya nu heter tinova vx+???

nån som vet nåt om detta??
vad e skillnaden på dessa två?

mvh
estwing
 
estwing skrev:
hej alla färgkunniga!!!

en enkel fråga.
hört på omvägar att dom förbjudet denna färg då den vart kass???
och att den nya nu heter tinova vx+???

nån som vet nåt om detta??
vad e skillnaden på dessa två?

mvh
estwing
Nja, vart har du hört dessa rykten? Har kört med den både till huset och till fritidshuset sedan den kom ut på marknaden utan några problem.
Jag frågade just om den nya VX+ och om jag minns rätt nu skulle den ha lite kortare öppentid och något där minnet sviker mig ännu mera. Men inga stora förändringar så det är väl ett sätt att marknadsmässigt försöka påvisa att något har förbättrats utan att det rent praktiskt har så stor betydelse, men det ser bra ut i reklamen och även när vi konsumenter frågar i butiken.
Tror till och med att det är tredje modellen av VX som nu finns ute nu med +-tillägget.
 
Redigerat:
Har hört precis samma sak som AndersS. D.v.s. att det är öppentiden som skiljer. I övrigt skall färgerna vara i princip identiska.

Att färgen skulle ha blivit "förbjuden" p.g.a. dålig kvalitét tror jag inte alls på.

Jag har testat den (för några år sedan) och den ser fortfarande ut som ny och sitter väldigt bra. Vi får väl se hur det ser ut om 5 år, men med tanke på hur den ser ut just nu är jag inte speciellt orolig.

Det du förväxlar med "förbjuda" är förmodligen vad man normalt kallar för produktutveckling?
 
Redigerat:
Tinova VX är inte förbjuden utan endast utgången ur sortimentet. Den nya produkten heter Tinova VX+. Det är en utveckling av den gamla VX. Det som är förbättrat är att torktiden har blivit 8 tinnar istället för 16 timmar.

Har ni tidigare målat med VX kan ni utan några som helst problem fortsätta med VX+. Enda skillnaden är som sagt torktiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.