Hallå!

Har fått lite tips från folk nu när man ska börja bygga hus. Ett av tipsen ledde mig till hustillverkaren Nordiska kvalitetshus. Mina frågor är följande:

* Har någon byggt ett Nordiska kvalitetshus?
* Har någon funderat ens på att bygga med dom?
* Erfarenheter/Rykten?

PS Om ni har andra tips så tar jag mer än gärna emot dessa då vi ska börja bygga så fort vi hittat en leverantör som kan tänka bygga huset vi vill ha.

Mvh

Anders
 
Jag har börjat kolla på dom också, mycket fina villor till bra priser. Man får dock räkna med att göra en hel del själv. Har dock ingen information om vilka referenser de har etc.

Det verkar dock som om bolaget bakom är Webvirke som omsatte föga imponerande 1.4 MSEK förra året. Det behöver ju dock inte betyda något negativ men man känner ju att man måste kolla upp dom noggrannt. Har du tagit någon kontakt med dom? I vilket land tillverkar dom husen? Det finns många frågor....
 
Tja!

Jag vet att dom tillverkar husen i Estland i moduler. Priset dom anger ingår ingen grund eller annat så dom blir "dyra" om man nu tycker det i slutändan. Jag skippade dom och valde Finskt hus istället då jag lyckades förhandla priset med dom. Tyvärr låter det på säljaren att han hade fått pisk av ledningen för att ha sålt huset till Sverige men vi får våran den 3:e Maj :)

//Anders
 
Ok, vet du ungefär hur mycket man får lägga till på listpriset för att få det "nyckelfärdig"? Var du i kontakt med Nodiska kvalitetshus, vad fick du för intryck av dom?

Daniel
 
Vi var och kolla på ett hus dom hade byggt i Hässelby och det gav verkligen inga possitiva vibar måste jag nog säga. I och med att jag själv bygger en hel del så tyckte jag att det var alldeles för mycket slarv av hantverkarna. När man pratar pris med dom så vill dom säga att dom är 30% billigare än karlsonhus och alla vet att karlson hus är inte billiga! Men om man man ska välja mellan att betala 30% mer för ett Karlsonhus så gör jag det mer än gärna för då vet jag att det är bra grejer jag får. Nu är det så att från min frus sida så känner man den Finska arkitekten som har designat husen och han har inga dåliga referenser men själv hantverkarna ger jag inte mycket för. Dom som håller i det här i Sverige vet jag inte så mycket av så det får nog Du om Du nu vill gå vidare med Dom. När jag själv var intresserad av dom så höll jag även på med Fiskarhedenvillan och Kungshus. Av dessa fick jag ett betydligt bättre pris på nyckelfärdigt än Nordiska och ett bättre helhetsintryck. Hoppas det hjälpte lite och har du andra frågor och funderingar så är det bara att fråga så ska jag försöka svara.

//Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.