Milkshaken
kan du svara på vad som blir blött under min maskin när jag kör i fuktigt gräs, gärna lite längre gräs eller blöt mossa...
Klipparen är en Stiga villa med Elstart... och det går hur bra som helst att klippa med den, tills jag har kört på nån del där det varit lite mera blött... Allt funkar tills jag måste stänga av klippbordet, sen när jag trycker igång det igen så bara tickar det nere någonstans under,, låter ungefär som ett klickande när en startmotor får för lite startström.... RRRRR... fast mera tickande och ljust i tonen....
Exakt vad är det för del som blivit blöt? kan man åtgärda det på något sätt?
Klippbordet kommer igång efter en mycket lång stund med knappen aktiverad, men jag är rädd att jag sabbar nåt....
Nu e de snart vinterförvaring av klipparen vilket innebär service... Vad ska jag kolla på först som sagt och finns det nåt att göra åt delen som strular?
 
Just elsystem på gräsklippare/åkgräsklippare är en blind fläck för mig. Jag kan en del om batterier och vet att de vanligaste reservdelarna vi säljer är i ordningen solenoid, tändningslås och microbrytare. Annars är det helt tomt i huvudet :)
 
Milkshaken
Ok. Har du någon sprängskiss eller Partlists till just allt som har med klippagget att göra?
Vore jättetacksam för en sån länk. Tack på förhand.
 
Har du produktnummer kan du söka på www.servicecentralen.se. Annars kan du pm:a så försöker jag fixa pdf, men det blir från jobbet isf. Inget av reservdelssystemen vi anvönder funkar bra på Mac :/
 
Milkshaken
så var adressen ja... Hade den tidigare, men efter en PCkrasch så förlorade jag mycket... tack för länken Nonkan.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.