Har nu kommit så långt att tak i bastu och badrum är uppe men inte kakal ännu.
Då vi har rejält med glas mellan basu och badrum retar jag mig ganska rejält på att taket kommer se annorlunda ut i bastu jämfört med badrum.

Det borde finnas någon bra modell att behandla både bastutak och badrumstak.

Taket är byggt i grangolv.

Tacksam för svar
 
Fråga efter SUPI saunasuoja från K-rauta och färg pigment till det.
Borde fungera.

//Miknii
 
Japp, det skall fungera, jag läste på Tikkurilas (tillverkar SUPI) hemsida för ett par veckor sedan om användning ihop med pigment. Det blir som att lasera trät, men jag hittar inte en engelsk eller svensk beskrivning just nu. Den färgkarta som passar ihop med SUPI heter "Tikkurilan Kuultavat värit värikartta" och jag skulle tro att det på svenska är Tikkurilas lasyrfärgkarta (jag vet vad det heter på finska, men hittar inte deras översättning till svenska, så ni får hålla till godo med min översättning).

/ama
 
Härligt jag har försökt söka information och pigmentdelan hittade jag ej.
Tackar o bockar.

Vad jag däremot förstod var att man bör ha dubbla lager i bastu. Men det kan inte skada med dubbla i badrum heller så då blir det identiska tak.

Becker saluför Tikkurilas produkter med och det känns nästan som om man borde få bättre hjälp där en på K-rauta.
 
Nja, vad jag förstod på anvisningarna -i samband med att jag behandlade min panel- var att i bastuutrymmen behandlas panelen bara 1 gång medans i våtutrymmen kan/ska man behandla 2 ggr. Fråga mig inte varför, jag återger bara vad som står på burken.
 
Har nu varit i kontakt med K-rauta som saluför produkten nämnd övan :-/

De vet ej brytbasen så de vågar inte bryta den.
Ringde då upp generalagenten (Becker) men de tar inte in denna i sverige längre så de kunde inte ge mig information.
>:(

Så det slutade med att jag gick till min vanliga färghandel. Underbart med yrkesbutiker :)
De funderade två sekunder, gick sedan in på datorn och kollade vad jag köpt innan och sa
-Du har köpt natur panellack innan den fungerar bra har du något kvar annars har vi din tidigare brytning inlagd.

Viva la kunnig personal säger jag bara. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.