Det skrivs så mycket negativt om Älvsbyhus så jag tänkte starta en tråd där NÖJDA kunder kan diskutera erfarenheter från sitt bygge och varför de valt Älvsbyhus som leverantör.

Vårt bygge går att följa på

http://stromback.blogspot.com :)

Nu har vi börjat med övervåningen...
 
Redigerat:
M
magnuse74 skrev:
Det skrivs så mycket negativt om Älvsbyhus så jag tänkte starta en tråd där NÖJDA kunder kan diskutera erfarenheter från sitt bygge och varför de valt Älvsbyhus som leverantör.

Vårt bygge går att följa på

[länk] :)

Nu har vi börjat med övervåningen...
Det är jättekul att ni är nöjda och jag håller med dig till 100% när du beskriver dina anledningar till att välja Älvsbyhus. Men du måste väl hålla med om att man omöjligen kan rekommendera detta företag när man ser allt som skrivits om dem. Bla följande länk: http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/goteborg?videoId=1.1185784&renderingdepartment=2.40333
 
ml99 skrev:
Det är jättekul att ni är nöjda och jag håller med dig till 100% när du beskriver dina anledningar till att välja Älvsbyhus. Men du måste väl hålla med om att man omöjligen kan rekommendera detta företag när man ser allt som skrivits om dem. Bla följande länk: [länk]
Nu handlade det inte om att rekommendera utan att visa på att det finns nöjda ägare. Du är uppenbarligen inte en av dem så därför väljer jag att bortse från ditt inlägg... :cool:
 
M
magnuse74 skrev:
Nu handlade det inte om att rekommendera utan att visa på att det finns nöjda ägare. Du är uppenbarligen inte en av dem så därför väljer jag att bortse från ditt inlägg... :cool:
Helt ok! Jag bara menar att fler kanske blir lurade att köpa ett Älvsbyhus och inte har samma tur som dig om dom läser denna tråd. Det var bara det jag ville förtydliga.
Lycka till med huset och ha det gott.
 
Hej Magnus!
Du behöver inte alls känna dig ensam om att vara en nöjd Älvsbyhuskund! Vi är också supernöjda både med vårt Älvsbyhus och i våra kontakter med huvudkontoret. Killarna från Kilafors som satt upp huset var också toppenbra. De var trevliga, noggranna och de gjorda ändringar efter våra önskemål utan att grymta över det.
I området där vi bor är det flera som valt att bygga Älvsbyhus och alla verkar vara precis lika nöjda som vi är! Däremot finns det två familljer på området som inte alls är nöjda med de hustillverkare som de valt, så vilket hus man än väljer finns det alltid några som är missnöjda. Vilka hustillverkare det rör sig om tänker jag inte tala om, för varför ska jag sprida dåliga rykten om dem, för de har säkert också andra kunder som är hur nöjda som helst!
Innan vi valde det hus vi nu bor i tittade vi också runt bland andra hustillverkare, men i slutänden var det just det här huset vi tyckte bäst om och vi har inte ångrat oss på något vis.
Lycka till i ditt nya hus Magnus!
 
Är oxå helnöjd med mitt Älvsbyhus!!!!!!
Byggde ett Sleipner i hudik sommaren 2008 & allt har gått kanon bra!!!!
 
Hoppas denna tråd tillför lite sans och balans i diskussionen kring Älvsbyhus, låt oss vara objektiva och låta andra stå för struntpratet. Har själv byggt ett Tyr som vi är mycket nöjda med, utmärkt öppen planlösning. Vi har bra erfarenheter av försäljarna (kristianstadkontoret), även om man aldrig får glömma att deras uppgift är att kränga en produkt med så många tillval som möjligt. Upplever huset som prisvärt med fullt tillräcklig kvalité (för oss). De synpunkter vi hade vid besiktningen fixades snabbt, bygglaget hade redan tidigare rättat till några missar på egen hand, snyggt.
 
Härligt med en tråd där man faktiskt får diskutera sitt ÄlvsbyHUS och inte bara företaget och de fall som gått snett.

Jag bor i ett Lodur med man och barn och trivs som fisken! Vi har nyligen inrett övervåningen och det saknas nu bara lite taklister så är det klart. Har fått den villa som vi tidigare suktade efter men som var så hutlöst dyr, utan att det blev så hutlöst dyrt. Till samma peng som den lägenhet vi skulle ha behövt hyra får vi nu råd med ett helt hus, med egen bastu, braskamin, uteplatser och fantastisk utsikt över "vår" sjö. Trots att vi bygger ut har vi ändå kunnat unna oss en utlandsresa under sommaren och vi har råd med två bilar. Och inte tjänar vi särskilt bra heller. Faktum är att vi räknat att även om en av oss blir heltidssjukskriven eller arbetslös så klarar vi att leva kvar i huset med bara EN inkomst. Och då jobbar vi som lärare och doktorand... är alltså inga högavlönade krösusar, men har en väldigt bra livskvalitet pga Älvsbyhus.

En del säger att har man inte råd att bygga det BÄSTA så ska man inte bo i hus. Det är så fel och så missunnsamt! Man klarar sig fint med standardutrustning - och det är ju ändå vad man skulle få nöja sig med i en hyreslägenhet. Standardutrustningen är ju bara att byta ut sedan allteftersom man förhoppningsvis tjänar fler och fler tusenlappar.

Stå på er, ni nöjda Älvsbyhusägare!
 
Bra resonerat subscream, ett standardutrustat Älvsbyhus är verkligen vettigt. Svårt att få mycket bättre ekonomi än så, grundpriset är bra och sen får man fixa resten efter hand. Med lite tålamod så lägger man parkett, fixar nya köksluckor osv efterhand som intresse o pengar finns. Har också hört påståendet att om man inte har råd att bygga det bästa så skall man inte bygga hus, påståendet är både korkat och arrogant.

Gillar mitt hus, tillräckligt bra kvalité och bra pris.

Lycka till i huset!
 
Starkt jobbat Mange!
Äntligen ett forum för nöjda husägare. Tyvärr ger media för stort och enkelspårigt utrymme åt de missnöjda kunderna. Självklart finns det missnöjda kunder med bl a ÄH och andra hustillverkare och jag lider verkligen med dem. Men andelen nöjda kunder måste överväga de missnöjda stort. De som syns och hörs är de som är och upplever sig kränkta.
 
Klart det finns nöjda Älvsbyhus kunder, på sin tid fanns det också säkert nöjda Trabant kunder.....
 
Malmöbyggaren skrev:
Klart det finns nöjda Älvsbyhus kunder, på sin tid fanns det också säkert nöjda Trabant kunder.....
En otroligt barnslig och icke relevant jämförelse! Men ungefär vad man kan förvänta sig av vissa...
 
Malmöbyggaren skrev:
Klart det finns nöjda Älvsbyhus kunder, på sin tid fanns det också säkert nöjda Trabant kunder.....
Tråden handlar om nöjda Älvsbyhuskunder och det känns rätt knepigt att det är så provocerande att många verkligen känner sig nöjda med sitt hus och inte har råkat ut för några problem att vissa måste ifrågasätta det med fullständigt obegripliga argument.

Det finns knappast något försvar eller ursäkt för hur älvsbyhus har agerat i väldigt många fall och de kan säkert ligga i topp på antalet anmälningar hos ARN eller antalet reklamationer. Men det är väl inte så konstigt att de kunder som fått vad de betalt för och sluppit allt strul är nöjda och de borde inte behöva skämmas för att de är nöjda att bo i ett Älvsbyhus och ständigt behöva bli ifrågasatta så fort de uttalar sig.

Jag får erkänna att jag inte har så stor koll på trabant men hur nöjd en kund är med exempelvis en bil eller ett hus beror väl på hur väl produkten uppfyller förväntningarna. Jag har svårt att tro att någon som köper exempelvis en ford har samma krav på produkten som en kund som köper en bmw. De har olika krav och förväntningar och priset har egentligen ingenting med att göra om kunden känner sig nöjd i slutändan. Att utmåla nöjda Älvsbyhuskunder som "idioter" känns ganska förmätet och obegripligt.

Att i andra trådar diskutera Älvsbyhus problem med kundrelationer och reklamationer tycker jag är helt OK och väldigt viktigt för att framhålla de problem som finns idag men att ifrågasätta att det skulle finnas nöjda kunder är som Magnuse74 påpekar tidigare ganska barnsligt och inte särskilt produktivt.
 
Va kul att ni trivs med era hus! Jag känner tre par som byggt älvsbyhus och alla är nöjda. Själv har jag inte byggt älvsbyhus, dock har jag lyckats med husbygget så jag är oxå nöjd.

Det jag tror är orsaken till att många gnager på er lyckliga älvsbyhusbor är att ni i de flesta fall byggt hus som är kring miljonen billigare än vad de byggt för. Och det gäller att övertyga sig och andra om att det var ett klokt beslut. Att man kommer få livskvalitet för den där miljonen.

Mycke vill ha mer och Fan blir aldrig nöjd! Så grattis till era fina hus. Och framförallt respekt för att ni inte förbyggde er. Så i stället för att sitta med tassarna på japanskt kakel och möka, kan ni lägga pengarna på varandra och era barn. Det ger ett liv i min smak i alla fall. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.