Hej!

För att hjälpa självdraget på traven (efter borttagen oljepanna) och samtidigt försöka få ut fukten snabbare ur badrummet planerar jag att installera en PAX 260.

När jag kikar upp i badrummets frånluftskanal kan jag se en del "skit" (se bilden). Min fråga är om jag ska göra en insats att försöka få bort det innan PAX-fläkten monteras, eller om jag kan låta det vara. Vad tycker ni?

/mda
 
  • fl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bort med skiten! Allt detta bromsar flödet och som jag tolkar det vill du öka flödet...

Viska på flexibel axel och koppla ihop med skruvdragaren eller liknande, rensa ut och blås gärna rent om du har möjligt. Ett problem med självdragskanaler är ju att du inte har en fläkt i ena änden som kan trycka iväg allt elände som
du får loss, har man tryckluft kan det underlätta eller om man tillfälligt kan montera en fläkt som ger ett skapligt flöde.

// Mats
 
Ok, jag gör ett försök. Tack och bock.
 
Mitt tips är att låta någon stå med en dammsugare vid öppningen när du rensar, ta på er varsitt munskydd och kör sen med roterande rens vajjer eller pumpa kanalen uppifrån med en borste/viska på ett rep med en tyngd/lod på.
 
Bra förslag. Tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.