Hejsan!

Vi har ett Hydropool Selfcleaning 300-nånting inbyggt i vårt badrum (satt i badrummet, nedsänkt i golvet/krypgrunden) när vi köpte huset. Det brukar inte användas särskilt ofta över sommaren, men nu börjar det bli vinter och det kan vara skönt att hoppa i och värma upp sig ibland.

På inrådan av Hydropool's tekniker har jag struntat i att tömma badet på det sätt som beskrivs i manualen, det vill säga via ventil i botten av badet. Detta på grund av att jag då måste kravla ner under huset ner i krypgrunden för att göra detta. Fick rådet att skaffa en billig sänk-pump och tömma badet på det viset istället. Enligt teknikern var det inga problem att fylla karet efteråt, bara man gjorde det genom filterhuset. På så vis skulle det inte bli några luftfickor i rörsystemet.

Nu, efter lite bakgrundsinfo till själva frågan...

Tror ni att det behöver bytas packningar (d.v.s. genomföras en service) nu när karet stått tomt? Helt tomt har det inte varit med tanke på att det fortfarande står vatten i rören.Så vitt jag kan se byter man inga packningar i höjd med ovandelen av karet, utan det handlar framför allt om kopplingarna kring pumpen och värmeaggregatet.Jag gissar att det fortfarande står vatten där. Är det någon som har koll på om detta kan stämma, eller bör jag byta packningar ändå?

Servicen är gjort för ett år sedan, så de är inte särskilt gamla.

Tack på förhand! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.