Hej, jag vet att det finns flera trådar om NOBLESSAKÖK, men jag blir förvirrad ändå. Har dom bra priser i förhållande till kvalitet?, någon påstår att dom är billigare än IKEA, någon att dom väldigt dyra om man inte beställde de kök som fanns i katalogen, och då var man tvungen att köpa hela paketet, konstigt tycker jag, det är ju inte en ny soffa man ska köpa precis. Den lista som ni medlemmar har ställt samman är Pustelli billigare än Noblessa? om jag fattat listan rätt. Igår fick jag ett kostnadsförslag från Pustelli och det är inte aktuellt för min del längre, dels är dom för dyra för min ekonomi, sedan visade sig att de inte gick att få 50cm luckor/vitrinskåp om man valde MDF lucka(man undrar varför) men det gick utmärkt vid köp av trä. Ni som köpt av Noblessa kan ni även ge en ungefärligt prisnivå vid hemkörning, montering, finns det granitskivor? kvalitet?
Mitt närmaste kontor som säljer Noblessakök ligger 7 mil hemifrån och jag måste ta mig dit med tåg, och det är ju lite onödigt om det är som Pustelli. Annars har jag inget emot IKEA men det känns lite tråkigt med deras begränsade sortiment.
Hälsningar från Gunilla
 
  • Gilla
Mommo90
  • Laddar…

Noblessa ligger i ungefär samma prisklass som Ikea, men med ett mycket större sortiment.

De har alla typer av bänkskivor, från laminat till granit.

Bra garanti på leverans inkl montage mm. inom 4 veckor.

Men, de har enbart MDF-luckor i standardsortimentet.
Vill man ha trä, kan de ta hem det på specialbeställning, men då ryker priset upp i höjden och likaså leveranstiden.

Har du en chans att besöka deras nya affär i Arninge (Täby) är det att rekommendera. Kanonbutik!

MvH
Thorsten
 
Hej, Jag får nog ta tåget, tyvärr blir nog Täby lite för långt, jag "hör till Norrköpingsbutiken" geografiskt.
Men andra som har egna erfarenheter, är såå välkomna att skriva några rader om Noblessaköket./ Gunilla
 
Gillar du trämönstrad folierad MDF så är nog Noblessa din grej - inte en enda riktig träprodukt, fanerad eller massiv, inom synhåll... Plus för deras sortiment av stommar dock.

// WM
 
Det är inte låtsasträ jag ute efter, snarare sådana enkla målade luckor i MDF med ram , som dom också har i katalogen. Den där träimitationen är jag allergisk mot, möjligen kan det gå an på golv som man inte direkt har i ögonhöjd.
Fortsätt gärna om era egna erfarenheter / Gunilla
 
Jag tog in pris på ett högblankt (cremefärgat) Noblessakök med de billigaste vitvarorna och laminatbänkskiva. Inget lyx någonstans och offerten landade på 140 000:-. Av dessa var drygt 40 000:- för skåpsinredningen. Motsvarande på Ikea Högblankt abstrakt) kostade ca 20 000:- medan Kviks Napoli (Vitoljad ek) gick loss på 30 000:-. Vi lutar åt Kvik. Om man väljer de allra billigaste köken på NOblessa så ligger de nog bra till, men inte på hela sortimentet som det verkar.
 
Jag har även kollat på Noblessa och de ligger inte så billigt.Jag hade vanliga släta vita skåpluckor inkl standard vitvaror och hamnade på ca 147000 :) och jag vet att jag kan få mycket billigare på både Ikea och Kvik,jag kommer att vända mig till dessa istället.
 
men har kvik och ikea lådor som tål 50 kilo, har dom alla bredder som behövs för ert kök, har dom smarta lösningar för hörnen och kommer snickerierna färdigmonterade?

Nu bjuder dom även på monteringen om du köper vitvaror.

Det är inte bara att jämföra man måste kolla vad man får för pengarna också.
 
Tack så hemskt mycket för era uppgifter, det verkar skifta en del tydligen, hm får kanske titta på Kvik, fy vad knepigt det är att köpa kök. Det är inte några avancerade specialgrejor som behövs till mitt kök. Men självklart är det fint om inte lådor o annat är kass efter några år./ Gunilla
 
Yo skrev:
men har kvik och ikea lådor som tål 50 kilo
Ikea och Kvik kör med lådor från Blum, som alla andra kökstillverkare inklusive Noblessa. Ikea har Blums Tandembox med fullutdrag som standard. Hos Kvik kan du välja mellan den lite enklare Metabox samt Tandembox (benämns "lyxlåda"). Så lådorna är det nog inget fel på oavsett vilket märke du väljer. Att ha 50 kg i en låda är nog ändå inte att rekomendera oavsett om lådan är dimensionerad efter det.

Att Ikeas sortiment är något begränsat håller jag med om...

// WM
 
alla köks tillverkare eller kanske nästan alla kör med blum gångjärn så jag undrar egentligen vad det är för skillnad om allt ändå görs i samma fabrik. ja finischen och träet förstås service och valmöjligheter. men ändå...
 
Just nu har de kampanj med 50% på kök inklusive maskiner från Siemens. Var inne och fick en offert som slutade på nästan 280 000:-. Fina maskiner och ganska många skåp, men bara vitlack och bänkskivor i laminat. Med 50% rabatt alltså ca 140 000. Jag kollade på Siemens hemsida vad vitvarorna kostar och ser då att skåpen skulle kosta ca 200 000:- fullpris. Helt sanslöst. Motsvarande skåp från IKEA kostar 45 000:-. Jag bedömmer att alla de vanliga svenska leverantörerna skulle offerera skåpen lackade för max 100 000:-. Siemens vitvaror kan köpas för ca 65 000 på trettio.se. För monterade skåp blir det då kanska bra pris, men att påstå att det är halva priset är oseriöst.
 
Helt ofattbart. 280000:- är horribelt dyrt med tanke på den kvalité du får. vad som är ordinare pris och rabatterat är svårt att få grepp om. Jag var på Noblessas butik i Bromma häromdan och blev högst tveksam, deras utställning låg i en rivningskåk som inte kändes seriöst överhuvudtaget
 
Ikeas lådor tål 25 eller 30kg
och kviks "vanliga" tål 50 kg
 
Som sagt, IKEA och Kvik använder båda Blums system... (Om jag inte är helt ute och cyklar. Har inte sett så många Kvikkök, men på Kviks hemsida är det Blums lådinredning i allafall...)

edit: Blum har visst både 30 och 50kg-lådor...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.