Hej tänkte höra vad ni andra säger har tänkt lägga nivell golv i huset 100m2 hus byggd - 69 platta på mark. Fick offert från nivell 59000kr för materialet ink ventilation låter det rimligt?
 
Vet inte vad det kostar men en erfarenhet jag har från vårt novell golv vi la i källaren var
Det byggde rätt högt.
Det lätsom det var ihåligt under när man gick på golvet.

Vi behövde få till en bra ventilation då husetvar gammal platta på markockupation det läckte fukt.

Det löste behovet vi hade men har du inte markfukt såskulle jag intevälja det igen.
 
Det blev en del konstig stavning men du förstår säkert vad jag menade.
Gammalt hus med tunn betongplatta med begränsad isolering som läckte fukt.
 
Juu förstog juu jag har markfukt så nivell ska det bli, hur är det med ventilationen funkar det ? Och hur ska man tätas? har uppreglade mellanväggar 50mm mellan betong platta och regeln måste de byggas igen kanske dum fråga? Men har försökt läsa på o inte riktigt hittat svar, så är jätte tacksam för råd o tankar kring ämnet
 
Vi hade nivell golv i tvättstugan.
Rev först bort allt gammalt - träreglar mot fuktig betongvägg mm. Mögelsanering krävdes.

Byggde nya innerväggar med stålreglar. Sen som vanligt. Reglarna stod på betongplattan. Golvet las innanför reglar och gipsskivor. Tilluften togs in genom en ventil i golvet och utsugsfläkten satt på en ej inklädd yttervägg. Hade tur och kunde använda en befintlig ventil.

Fläkten fungerade bra och under de år vi hade huset kvar fungerade det utan problem.
 
Såhär såg de ut först
 
  • Gammal betonggolv med spår och smuts, flankerad av två träslöjor och byggavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Broklyn
  • Laddar…
Bilder efter rivning
 
  • Golvyta och träreglar efter rivning, med synliga betongplattor och byggspill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är reglara borttagna platta städat, väntar på nivell paketet. Några tips ? Vad ska jag tänka på ?
 
Hur gick det sedan? Kom ni framåt med Nivellgolvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.