Hej!

Idag byggs väl de flesta hus med handikappsanpassning som enligt besiktningsmannen sa 12mm:s nivåskillnad på golven varsin sida tröskeln, brukar ni rutinerade golvläggare vara noggranna med detta? Jag har ca 40mm efter mitt omlagda golv.

Mvh
Bambi
 
I de flesta fall är detta helt omöjligt, om inte bjälklaget i badrummet ligger lägre än bjälklaget i övriga kåken. Fallet gör ju att golvet blir högre vid tröskeln.
 
okok, då kanske det är något man måste acceptera även det var ett krav att det skulle vara handikapanpassat.

Jag bara reagerade på att golvläggaren fått tips om att inte spackla upp för mycket för det skulle klara kravet.
 
Fast nu finns det ju i klartext skrivet i BBV hur mycket fall det ska vara som minst. Hade du hellre sett att han frångått detta? Det hade inte jag.
 
nej, helst hade jag velat ha fall och handikapsanpassning, om jag måste välja, väljer jag fall.

Nu har jag inget pga dubbla lager klinker som gjorde att det byggde på höjden utan att gynna fallet.
 
Ah, just det ja. Det gjorde ju inte saken bättre.
 
Saken är juh den, allt tillsammans gör badrummet så dåligt så man granskar allt in i detalj plus att kakelsättaren sa att de fått besked att inte spackla upp för mycket, pga handikappsanpassningen vilket troligtvis leder till mitt bakfall jag har. Plus att han hävdade att den mörkgrå fogen på väggen var manhattan, manhattan ligger på golvet. Plus lagningar av tätskikt bakom badkaret.

Man tål inte hur mycket fel som helst. :)

MvH
Bambi
 
här syns skillnaden på fogfärg, golv och vägg, skulle varit samma. Manhattan ligger på golvet, kakelsättaren hävdade att den på väggen var Manhattan.
 
  • fogfärg 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.