Vad föredrar ni vid klinker läggning, nivåkil ar eller nivåhattar? Har kört nivåhattar innan men inte helt såld.
 
T thomasek skrev:
Vad föredrar ni vid klinker läggning, nivåkil ar eller nivåhattar? Har kört nivåhattar innan men inte helt såld.
Jag har både Kilar och den varianten med band liggandes i förrådet men kör sedan ganska länge med hattarna vilka jag gillar bäst då man kan släppa dem och återspänna dem vid behov om det t.ex blir kräkningar intill skruvarna.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Nyfiken på vad ni tycker då jag strax skall lägga klinker och har fått för mig att hattarna är bra?
 
Mest erfarenhet av kilar men jag är inte såld att använda dessa på sträva plattor eller natursten. På glattare ytor där kilen kan glida enklare på underlaget och utan risk för repor i plattorna så funkar de bättre.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag kör dessa och tycker dom är bra, har inte prövat alla andra varianter men kan verkligen rekomendera dessa.
Har kört dessa också, hittade någon piratvariant på nivåskruvarna som inte alls var lika bra som Tebo, bröts inte lika snyggt med uppstickande plast i skarvarna (snålhet bedrar vishet)
 
T
T thomasek skrev:
Har kört dessa också, hittade någon piratvariant på nivåskruvarna som inte alls var lika bra som Tebo, bröts inte lika snyggt med uppstickande plast i skarvarna (snålhet bedrar vishet)
Jag gillar inte Tebos variant alls då ddet ofta sitter kvar plast som sticker upp när man har slagit av dom samt att "skruven" är hård och kantig där man greppar den och skruvar man uppåt tusen skruvar på endag så känns det inte prima i fingrarna efter en arbetsdag.

Då föredrar jag Raimondi R.L.S Vite istället som är mer varsam mot fingrarna samt att det ALDRIG sitter kvar någon plast.

https://www.raimondispa.com/en/products/rls/rls-levelling-spacers-screw-system/
 
T tank77 skrev:
Jag gillar inte Tebos variant alls då ddet ofta sitter kvar plast som sticker upp när man har slagit av dom samt att "skruven" är hård och kantig där man greppar den och skruvar man uppåt tusen skruvar på endag så känns det inte prima i fingrarna efter en arbetsdag.

Då föredrar jag Raimondi R.L.S Vite istället som är mer varsam mot fingrarna samt att det ALDRIG sitter kvar någon plast.

[länk]
Jag har ytterst sällan någon plast kvar så det kanske handlar om handhavandefel ;)

Däremot håller jag med om att det inte känns bra i tummen framförallt. :(
 
T thomasek skrev:
Har kört dessa också, hittade någon piratvariant på nivåskruvarna som inte alls var lika bra som Tebo, bröts inte lika snyggt med uppstickande plast i skarvarna (snålhet bedrar vishet)
Är det bygg max du provat ,eller annat "pirat"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.